Trwa ładowanie...
Auto Świat
porady
01-04-2011 23:39

Peugeot 508: czy jeździ tak samo jak wygląda?

Peugeot 508: czy jeździ tak samo jak wygląda?Źródło: Adam Mikuła/www.autoswiat.pl
d1md6lh
d1md6lh

| [

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- |Debiutujący właśnie na rynku nowy model Peugeota jest dla nas wyjątkowy. W jego budowaniu brał bowiem udział nasz rodak Adam Bazydło, który odpowiedzialny był za projekt wnętrza. Mimo to przy ocenie 508-ki nie mamy zamiaru stosować żadnej taryfy ulgowej i rzeczowo przeprowadzimy test nowej francuskiej limuzyny.

(fot. Adam Mikuła/www.autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Adam Mikuła/www.autoswiat.pl)

Auto zostało skonstruowane na całkowicie nowej płycie podłogowej, która pod względem wymiarów plasuje 508 między poprzednikiem (modelem 407) a znacznie większą topową limuzyną 607. W efekcie powstała platforma ze zwiększonym o 9,2 cm (w stosunku do 407-ki) rozstawem osi. Można by więc spodziewać się po 508 ponadprzeciętnej przestronności wnętrza.

d1md6lh

Owszem, auto te oczekiwania spełnia, ale pod pewnymi warunkami. Miejsca na tylnej kanapie jest bardzo dużo, jednak z przodu pozostaje go już nie tak wiele. W przypadku gdy kierowca o wzroście ok. 180 cm wygodnie ustawi fotel, na nogi osoby podróżującej z tyłu nie ma już za wiele miejsca (730 mm). Dla porównania: w Passacie jest wówczas o prawie 5 cm więcej przestrzeni.

(fot. Adam Mikuła/www.autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Adam Mikuła/www.autoswiat.pl)

Również pojemność bagażnika okazuje się duża, ale tylko w teorii (wg normy VDA - 515-1381 l). Podana wartość dotyczy sedana, w którym zastosowano dojazdowe koło zapasowe. W wersji z klasycznym "zapasem" trzeba od tych wartości odjąć 42 l. W tej sytuacji okazuje się, że francuska limuzyna ma o prawie 100 litrów mniejszy kufer niż wspomniany wcześniej Passat (565 l).

d1md6lh

Skoro już przyrównujemy "508-kę" do niemieckiego rywala, to warto wspomnieć o kategorii, w której francuska limuzyna kładzie na łopatki nie tylko Passata, lecz także większość klasowych konkurentów. Mowa oczywiście o jakości wykonania i użytych materiałach. Wystarczy tylko dotknąć kierownicy, by poczuć wysoki gatunek skóry użytej do jej obszycia. Ciężko w kabinie znaleźć twarde tworzywa, podobnie jak błędy w spasowaniu materiałów.

Ciekawostkę stanowi cyfrowy kolorowy wyświetlacz wysuwany z górnej części deski rozdzielczej, który pokazuje aktualną prędkość pojazdu oraz wskazania nawigacji. Każdy kierowca (niezależnie od wzrostu) może dopasować dzięki regulacji kąt nachylenia ekranu.

(fot. Adam Mikuła/www.autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Adam Mikuła/www.autoswiat.pl)

We wnętrzu 508 dopatrzyliśmy się także kilku niedoskonałości. Jedna z nich to umieszczenie przycisku elektrohydraulicznego hamulca postojowego - zasłaniają go zarówno ramię kierownicy, jak i szeroka dźwigienka kierunkowskazu. Uważamy, że element wpływający na bezpieczeństwo jazdy (nazwa techniczna: hamulec pomocniczy) powinien znajdować się w widocznym miejscu.

d1md6lh

Kolejnym elementem wymagającym poprawy jest dźwięk sygnalizacji ostrzegający przed: jazdą z niezapiętymi pasami, otwarciem drzwi po uruchomieniu silnika oraz zbyt małą ilością płynu w spryskiwaczu szyby.

(fot. Adam Mikuła/www.autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Adam Mikuła/www.autoswiat.pl)

Spodziewaliśmy się w 508 zawieszenia o miękkiej charakterystyce, kojarzącego się z luksusową francuską limuzyną. Tymczasem lew pokazał pazurki i ma dość sztywne, choć nadal komfortowe podwozie, które sprawia, że prowadzący czerpie sporo przyjemności z dynamicznego pokonywania zakrętów. 140-konny diesel z pewnością nie jest typem sportowca, ale bardzo sprawnie napędza Peugeota. Pozostaje przy tym cichy, miękko pracuje, a przede wszystkim charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa.

d1md6lh

PODSUMOWANIE - Już na zdjęciach prasowych 508-ka wpada w oko. Nie jest tak nudna jak niektóre niemieckie limuzyny, ma w sobie dużo prestiżu i jednocześnie ostry charakter. I to nie tylko pod względem stylistyki, lecz także prowadzenia. Ciekawe, ile kosztuje testowy egzemplarz, ale biorąc pod uwagę cenę podstawowego modelu (75,8 tys. zł) jest niższa o 10 tys. zł niż za Passata, to atrakcyjna oferta.

lop/

d1md6lh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1md6lh
Więcej tematów