Klasa średnia z Francji
W 2004 roku władze koncernu PSA uznały, iż nadszedł najwyższy czas na zmianę warty w klasie średniej - w salonach pojawił się model 407. Nowy lew powstał wedle ówczesnego trendu stylistycznego wyznaczającego rysy francuskich wyrobów. Obłe dynamiczne przetłoczenia wzbogacone wielką lwią paszczą na kilka lat stały się znakiem rozpoznawczym Peugeotów.
Kierowca i pasażer bez względu na gabaryty nie będą narzekać na ilość miejsca, jak i na niewielki zakres regulacji komfortowych foteli. Nieco gorzej wygląda sytuacja na tylnej kanapie, gdzie wygodnie podróżować będą jedynie dwie dorosłe osoby.
Dziś problemem jest znalezienie egzemplarza z jednostka benzynową, która w przypadku 407 występuje jako rzadkie zjawisko. Nie ma się co dziwić, przecież PSA słynie z jednych z najlepszych silników Diesla. Bez strachu możemy przebierać w pięciu motorach, począwszy od 110-konnego 1,6 po 3,0 HDI o mocy 240 KM. Mając na uwadze rosnące ceny paliw i wystarczający zapas niutonometrów pod maską, warto zainteresować się drugą pozycją w wysokoprężnej gamie 407 - 2,0 HDI.