Francuski koncern PSA wprowadzi do sprzedaży dwa bliźniacze modele - Peugeota 4008 i Citroena C4 Aircross. Są to kompaktowe SUV-y bazujące na Mitsubishi ASX, które mimo tej samej bazy mają różnić się charakterem. Czy tak jest w rzeczywistości? Niekoniecznie.
Podobnie jak w przypadku Mitsubishi Outlandera i pary Peugeot 4007/Citroen C-Crosser nowe samochody francuskich marek to po prostu ASX z niewielkimi zmianami stylistycznymi w przedniej i tylnej części nadwozia oraz wyposażone w silniki z oferty koncernu PSA. Oba francuskie auta otrzymały elementy charakterystyczne dla aktualnej linii stylistycznej każdej z marek. Krótko mówiąc - wybieramy która maska się nam bardziej podoba, a reszta nie ma znaczenia, bo jest taka sama w obu modelach.
Pozostaje jeszcze jedna wątpliwość - na żadnym ze zdjęć nie widać wnętrza, co może sugerować, że powtórzy się sytuacja z francuskimi odpowiednikami Outlandera. 4007 i C-Crosser mają wnętrze z japońskiego auta, w którym podmieniono jedynie logo na kierownicy. Jeśli w takie samo rozwiązanie wykorzystano w mniejszym SUV-ie, to warto postawić sobie pytanie, czy francuskie auta mają w ogóle szansę na sukces?
Dalej patrząc na większych i starszych braci można się domyślić, że francuskie odpowiedniki Mitsubishi ASX będą od niego droższe, a za największą różnicę - czyli silniki - niekoniecznie warto dopłacać. Jednostki napędowe stosowane w japońskim aucie są bardzo dobre - szczególnie najmocniejszy 150-konny diesel.
Rozumiemy, że taki sposób tworzenia nowych modeli nie kosztuje Peugeota i Citroena prawie nic, ale Francuzi powinni zaoferować coś więcej niż inne silniki i logo na masce, aby zachęcić klientów do zakupu tego samochodu. Kompaktowe SUV-y koncernu PSA zadebiutują podczas salonu w Genewie w marcu 2012 i mamy nadzieję, że tym razem Francuzi się postarają i wymienią szarą japońską tapicerkę na stylowe wnętrza, z tworzenia których są.
* ZOBACZ TEST MITSUBISHI ASX * sj