Walka trwa
Kompaktowe hatchbacki, to najpopularniejsze samochody w Europie (jedna trzecia sprzedaży), nic zatem dziwnego, że Peugeot pokłada wielkie nadzieje w debiutującym podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie modelu 308. Francuski kompakt idzie śladami mniejszego 208 naśladując wygląd tego miejskiego auta.
Stylistycznie Peugeot 308 przypomina model 208, ale jest on niego spokojniejszy i bardziej klasyczny. Po kształcie nadwozia widać, że Francuzi bardzo dokładnie przyjrzeli się swojemu najważniejszemu konkurentowi. Peugeot 308 nie może wyglądać tak jak Volkswagen Golf, ale styliści wyraźnie zostali poinstruowani, że właśnie takiego nadwozia oczekują klienci. Po nietypowej poprzedniej generacji, taki krok wydaje się uzasadniony. Francuskiej fantazji za to nie zabrakło we wnętrzu. Podobnie jak w 208, tak też nowa "308-ka" została wyposażona w zegary znajdujące się nad kierownicą. Takie rozwiązanie pozwala na szybsze odczytanie ich wskazań, jednak samo niewielkie koło kierownicy musiało zostać umieszczone niżej.