Trwa ładowanie...
19-03-2014 15:34

Peugeot 301 LPG: z fabrycznym gazem

Peugeot 301 LPG: z fabrycznym gazemŹródło: Szymon Jasina
d4chpks
d4chpks

Peugeot przedstawił wprowadzony niedawno do oferty model 301 wyposażony w fabryczną instalację LPG. Na zaaranżowanym wspólnie z firmą Czakram (wyłącznym dystrybutorem instalacji BRC w Polsce) i Peugeot Polska pokazie, zaprezentowany został 301 w wersji Allure.

Instalacja gazowa, w którą wyposażony jest Peugeot 301 została opracowana wspólnie ze specjalistami z Grupy PSA z wykorzystaniem architektury modelu. Mocowania, otwory wykorzystane do montażu adaptacji są fabryczne. Peugeot 301 dysponuje instalacją LPG IV generacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu, którą wyróżniają braki spadku mocy przy użyciu zasilania gazem, eliminacja ewentualnego zapachu gazu wewnątrz kabiny dzięki wtryskowi umieszczonemu w okolicy zaworów i zamknięciu wtryskiwaczy w momencie wyłączenia silnika oraz dłuższa żywotność świec zapłonowych. Firma Peugeot ma bogate doświadczenia we współpracy przy tworzeniu dedykowanych instalacji LPG. Od 2011 roku Grupa PSA wyprodukowała w Trnavie na Słowacji m.in. 5100 samochodów Peugeot 207 z instalacją LPG

W aktualnej ofercie modelu 301 z instalacją gazową znalazła się sprawdzona jednostka napędowa 1.6 VTi 115 KM. Średnie koszty eksploatacji w okresie 5 lat użytkowania modelu 301 1.6 VTi 115 LPG w stosunku do benzyny są niższe o 23 proc., a średni okres zwrotu kosztu instalacji LPG wynosi 13 miesięcy. Uwzględniając niską masę własną mierzącego 4,42 cm sedana i jego praktyczne aspekty użytkowania; jak obszerna kabina z dużą ilością miejsca wewnątrz, pojemny bagażnik mieszczący 506 litrów, solidność sprawdzonej w kilku strefach klimatycznej konstrukcji, jest to ciekawa alternatywa dla wersji wysokoprężnej.

Warto dodać, iż przed wprowadzeniem na polski rynek firma Czakram dodatkowo przetestowała solidność montażu instalacji w Peugeot 301 na dystansie 250 000 km. Instalacja opracowana przez BRC zapewnia automatyczne i ręczne przejście zasilania z LPG na benzynę po wyczerpaniu gazu. Z koli rozruch dobywa się przy użyciu benzyny, by następnie w sposób automatyczny przejść na zasilanie LPG. Samochód wyposażony jest we wskaźnik poziomu gazu i sygnalizację dźwiękową, a sam proces tankowania jest za sprawą umiejscowienia zaworu LPG obok wlewu paliwa tak samo wygodny jak w wersji benzynowej.

sj, moto.wp.pl

d4chpks
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4chpks
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj