Zdefiniowany od nowa
Brak systemu 4x4 odczują jedynie kierowcy poruszający się po zaśnieżonych lub pełnych błota szlakach. To jednak zaledwie kilka procent klientów segmentu kompaktowych crossoverów. Pozostali, zgodnie z modą, nie opuszczają miejskich arterii i tras o zwiększonych limitach prędkości. To właśnie tam 3008 daje najwięcej frajdy. W ofercie znajdziemy kilka jednostek napędowych, ale to 1,6 THP powinna być najchętniej wybieraną. Popularność diesli, z uwagi na wysokie skomplikowanie konstrukcji, spada, a benzynowy silnik, przynajmniej w teorii, cechuje się wyższą odpornością na trudy codziennej eksploatacji. Ten w widocznym na zdjęciach samochodzie ma 165 KM i 240 Nm dostępnych już przy 1400 obr./min. Współpracuje tylko z automatyczną skrzynią o 6 stopniach. 4-cylindrowy motor jest bardzo kulturalny i dość żwawy. Pozwala rozpędzić 1300-kilogramowe auto w 8,9 sekundy do setki. Prędkość maksymalna wynosi 206 km/h. Wigoru nie brakuje mu zwłaszcza powyżej 3000 obr./min. Chętnie nabiera szybkości i nie generuje nachalnego
hałasu. Dynamika delikatnie spada z czterema osobami na pokładzie. 6-biegowy automat działa płynnie, ale daleko mu do DSG czy skrzyni Powershift. Różnice widać przede wszystkim podczas nagłej potrzeby redukcji przełożeń. Mechanizm delikatnie się ociąga i wymaga od kierowcy przyzwyczajenia. Dla amatorów ręcznego sterowania, przewidziano tryb sekwencyjny – możliwość zmiany biegów poprzez łopatki przytwierdzone do kierownicy.