Pierwsza na Ćwiecie hybryda z silnikiem Diesla
CzternaĆcie lat po premierze Priusa pojawiĆ siÄ pierwszy samochĂłd hybrydowy z silnikiem Diesla. Jest nim Peugeot 3008 HYbrid4. Z zewnÄ trz nowa wersja tego samochodu nie rĂłĆŒni siÄ niemalĆŒe niczym od tej, ktĂłrÄ moĆŒna kupiÄ w salonach tej marki - nie zachwyca urodÄ . ChoÄ boczna linia samochodu jest proporcjonalna i miĆa dla oka, dobre wraĆŒenie znika, gdy przejdziemy przed maskÄ francuskiej hybrydy. Nowy wzĂłr grilla chĆodnicy nie zmieniĆ skojarzenia z twarzÄ osoby, ktĂłra otwarĆa usta wychyliwszy siÄ z okna pÄdzÄ cego pojazdu.
Jak dziaĆa Peugeot 3008 HYbrid4? NapÄdzaniem przedniej osi zajmuje siÄ silnik HDi o pojemnoĆci 2.0 l, rozwijajÄ cy moc 163 KM. MoĆŒliwoĆci jednostki spalinowej uzupeĆnia silnik elektryczny o mocy 37 KM, napÄdzajÄ cy tylnÄ oĆ. ĆÄ cznie nowoĆÄ Peugeota moĆŒe zaoferowaÄ kierowcy 200 KM i moment obrotowy na poziomie 450 Nm (maksymalnie 500 Nm), z ktĂłrych 300 Nm generowane jest przez silnik spalinowy. Akumulatory napÄdzajÄ ce silnik elektryczny â zgodnie z oĆwiadczeniem producenta â majÄ zachowaÄ zdolnoĆÄ do pracy przez 10-15 lat przy zaĆoĆŒeniu, gwarancja na baterie obejmuje jednak tylko 5 lat lub 100 tys. km.
WedĆug danych producenta Peugeot do przejechania stu kilometrĂłw potrzebuje Ćrednio 3,8 l paliwa. W trybie napÄdu na cztery koĆa wartoĆÄ ta ma symbolicznie wzrastaÄ. Sprawdzone przez nas spalanie byĆo nieco wyĆŒsze, ale trzeba przyznaÄ, ĆŒe podczas jazdy ekonomia nie zawsze byĆa naszym priorytetem. Maksymalny zasiÄg samochodu to 280 km.
W Polsce Peugeot 3008 HYbrid4 bÄdzie dostÄpny od wiosny 2012 r. Na francuskim rynku cena 3008 HYbrid4 ma ksztaĆtowaÄ siÄ od 35 200 euro za wersjÄ podstawowÄ do 37400 euro za w peĆni wyposaĆŒonÄ .