3,0 D-4D - Toyota
Wbrew pozorom w poszukiwaniu pancernego silnika wysokoprężnego, nie musimy szukać wyłącznie wśród dostępnych na europejskim rynku propozycji. Jednym z ciekawszych silników o zapłonie samoczynnym z Japonii, który nie zaskoczy nas niespodziewanymi usterkami, jest topowy diesel montowany pickupie Hilux. Sztandarowy wół roboczy Toyoty sprzedawany jest praktycznie w każdym zakątku świata.
Trzylitrowy, doładowany diesel w najmocniejszej i najpopularniejszej zarazem odmianie dysponuje mocą 171 KM i momentem obrotowym na poziomie 360 Nm. Te więcej niż wystarczające parametry uzyskuje z czterech cylindrów ustawionych w rzędzie wspomaganych nieśmiertelną turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku common-rail, 3,0 D-4D pracuje nad wyraz kulturalnie, zadowalając się akceptowalnymi ilościami oleju napędowego. Jak pokazują statystyki, a także opinie mechaników, japoński diesel, jeśli jest regularnie serwisowany, wytrzymuje przynajmniej pół miliona kilometrów. Dbając o kondycję turbosprężarki i układu wtryskowego, możemy jeszcze zwiększyć ten przebieg. Co w razie awarii? W przypadku turbosprężarki musimy liczyć się z wydatkiem oscylującym wokół 1500 złotych za jej regenerację oraz tysiąca złotych za każdy regenerowany wtryskiwacz.