4,5 V6 - Toyota
Kolejnym słynącym z niezawodności silnikiem benzynowym pochodzącym z Japonii jest wolnossący 4,5. Sześciocylindrowa, rzędowa jednostka nie została wsparta żadną formą doładowania. Komory spalania przykryto 24-zaworową głowicą, zaś o dostarczanie mieszanki paliwowo-powietrznej dba prosty wtrysk wielopunktowy. Tak skonfigurowana jednostka napędowa dostępna była w Europie przez całe lata 90. w ofercie Toyoty Land Cruiser 105, uchodzącej za niezwykle wytrzymały model. O dopracowaniu także tego silnika najlepiej świadczy to, że jest dalej produkowany na afrykańskie, azjatyckie i australijski rynek - tamtejsi klienci ponad wszystko cenią przecież wytrzymałość. Jednostka dysponuje mocą 205-215 KM i momentem obrotowym 360-373 Nm. Ceną, jaką przyjdzie nam zapłacić za pancerną budową, jest wysokie zużycie paliwa, oscylujące wokół 15 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. Wymieniając regularnie olej, filtry oraz rozrząd możemy zapomnieć o jakichkolwiek usterkach.