Jeep Cherokee
Powróćmy jeszcze raz na drugą stronę Atlantyku, by przyjrzeć się kolejnej ikonie samochodu terenowego i dziarskiego holownika. O zdolnościach jazdy poza utwardzonymi szosami pojazdów marki Jeep najlepiej świadczy to, że ta nazwa to dzisiaj synonim dla "samochodu terenowego". 20 tysięcy złotych z powodzeniem wystarczy nam na znalezienie nieźle utrzymanego Cherokee drugiej generacji produkowanego od 1987 do 2001 roku, niemal bez designerskich zmian.
Kanciaste nadwozie skrywało niezbyt przestronne wnętrze, aczkolwiek wystarczające dla czteroosobowej załogi jachtu. Na pokładzie znaleźć możemy nawet elektrycznie sterowane szyby czy klimatyzację, niektóre odmiany napędowe wyposażone są także w pancerne lecz niezwykle powolne automatyczne przekładnie, dzięki którym nawet niewprawiony kierowca podczas ruszania z przyczepą nie spali sprzęgła.
Źródłem trafiającej na cztery koła mocy mogą być zarówno silniki benzynowe jak i wysokoprężne. Te drugie autorstwa VM lepiej omijać, zaś pośród benzyn lepiej wybierać te najmocniejsze, palą tyle samo co słabsze, zapewniając przy tym dostatek mocy. Czterolitrowa rzędowa szóstka oddaje do dyspozycji 178-192 KM, nie broniąc się przed współpracą z instalacją gazową.