10. Volvo - bezpieczeństwo miejskie
Volvo City Safety należy do autonomicznych systemów odpowiadających za awaryjne zatrzymanie samochodu. Jeżeli samochód jedzie z prędkością między 3,6 a 30 km/h urządzenie, które korzysta z czujnika lidiar (Light Detection And Ranging) zamontowanego w górnej części przedniej szyby, monitoruje przestrzeń 10 m przed autem. Jeżeli kolizja jest nieunikniona, City Safety przygotuje hamulce tak, gdy kierowca rozpocznie hamowanie było ono bardziej wydajne. Jeżeli jednak kierujący autem nie reaguje, system rozpoczyna pełne hamowanie. W razie, gdy różnica prędkości między przeszkodą a Volvo wynosi mniej niż 15 km/h, samochód zatrzyma się bezpiecznie. Przy większej różnicy prędkości nie uda się uniknąć kolizji, jednak jej skutki będą zminimalizowane.
Jeżeli kierowca, chcąc uniknąć będzie próbował skręcać, lub doda gazu, to City Safety wyłączy się. Jest to również jedyny na świecie system zmniejszający skutki kolizji, który nie ostrzega przed nimi kierowcy. Samochód po prostu bardzo ostro hamuje i robi to jak najpóźniej się da. Tak właśnie miało być, by kierowca nie polegał na ostrzeżeniach i sam nie prowokował niebezpiecznych sytuacji w mieście.