Stare auto w nowym opakowaniu?
Trudno oprzeć się wrażeniu, że odmłodzony minivan Opla koresponduje z wyglądem nowej Astry. Cały przedni pas z nowymi reflektorami jest całkowicie zmodyfikowany. Zafira Tourer była o tyle oryginalna, że reflektory łączyły się ze światłami przeciwmgłowymi czarnymi wstawkami z tworzywa sztucznego w taki sposób, że wyglądały jak jeden element. Ze względu na kształt, nazywano to bumerangiem. Nowa Zafira została tego pozbawiona, przez co straciła po części na oryginalności. Teraz nietrudno się domyślić, że jest to nic innego jak rodzinna wersja Astry.
Najmocniejszą jednostką jest benzynowy silnik 1,6 Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (jedyny taki w gamie). Ma sporą moc 200 KM jak i moment obrotowy wynoszący 280 Nm, a przyspieszenie do 100 km/h w 8,8 s i prędkość maksymalna 220 km/h to parametry na miarę samochodu o sportowych zapędach. Na polskim rynku Opel jeszcze nie podał pełnej gamy silnikowej, ale w Niemczech dostępny jest również znany z poprzednika silnik 1,4 Turbo o mocy 120 lub 140 KM oraz diesel 2,0 CDTI o oferujący 130 lub 170 KM. Alternatywą pozostaje system zasilania CNG w silniku 1,6 o mocy 150 KM. Na polskim rynku ma się pojawić także wersja z LPG, najpewniej 1,4 Turbo.