1979 r. - Opel Kadett D
Opel piątej generacji zapoczątkował erę napędu na przednie koła i silnika umieszczonego poprzecznie. Czterocylindrowy motor o pojemności 1,3 l, to pierwszy silnik Opla wyposażony w głowicę cylindrów wykonaną z lekkiego stopu aluminium i górny wałek rozrządu.
Nieco później opracowano silnik diesla o pojemności 1,6l. Powstał on na bazie silnika benzynowego. To pierwszy silnik z zapłonem samoczynnym w ofercie kompaktów.
Z nowego usytuowania jednostki napędowej skorzystali głównie pasażerowie. Udoskonalona została kabina i przestrzeń bagażowa.
Slogan reklamowy brzmiał: "Najmłodszy Opel – nowy Kadett. Ma coś, czego pragnie wielu!"... na przykład coroczną nagrodę przyznawaną dla samochodów "Das Goldene Lenkrad" ("Złota Kierownica"). W roku 1979 to Kadett D wygrywa tę prestiżową nagrodę.
Samochód znów trafił do sprzedaży w wersji hatchback i jako popularne kombi, które długo był stałym elementem w ofercie produktowej Opla. Jednak tradycyjny notchback, a także odmiana z otwartym dachem zniknęły z "menu". Obie wersje powróciły wraz z rodziną Kadetta E.