Opel Astra debiutuje w wersji sedan. Czterodrzwiowa, sportowa wersja uzupełni ofertę modelu.
Nowa trójbryłowa sylwetka nawiązuje do aut wyższego segmentu i jest ciekawą alternatywą wobec modeli klasy średniej. Linia Opla Astry obejmuje również pięciodrzwiowy hatchback, kombi Sports Tourer oraz coupe GTC.
Klienci mają do wyboru pięć silników- trzy benzynowe (od 115 KM do 180 KM) oraz dwa diesle (110 i 130 KM). Opel Astra sedan ma taki sam rozstaw osi (2685 mm) jak hatchback czy kombi. Pojemność bagażnika wynosi 460 l, a po złożeniu tylnej kanapy dzielonej w proporcji 60:40 rośnie do 1010 l.
Projektanci Opla nadali nowej Astrze elegancką i smukłą sylwetkę. Łagodny łuk dachu otacza przedział pasażerski a następnie płynnie przechodzi w stromo opadającą tylną szybę i krótką pokrywę bagażnika z aerodynamicznie ukształtowaną krawędzią.
Tył auta wyróżnia się stromą płaszczyzną tylnej szyby, zintegrowanym spojlerem oraz wielkim zderzakiem. Kształt tylnych świateł nawiązuje do innych wersji Astry. Część lampy jest na tylnym pasie pokrywy bagażnika.
Producent zadbał o oświetlenie. Dostępny jest System Advanced Forward Lighting z biksenonowymi reflektorami, zmienny rozkład wiązki światła, doświetlanie łuków i zakrętów oraz asystent świateł drogowych.
Światowa wersja nowej wersji Astry nastąpi podczas moskiewskiego Salonu Motoryzacyjnego (29 sierpnia - 9 września 2012 r.). W Polsce ogłoszenie oferty cenowej i możliwość składania zamówień planowane jest na ostatni tydzień czerwca br. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach Opla w ostatni weekend września.