Odświeżona i dopełniona gama Astry
Przycisk tylko dla odważnych, zaawansowanych użytkowników. Tryb OPC zamienia Astrę w demona, którego zawieszenie nie zna litości dla kręgosłupa i zębów kierowcy. Reakcje na gaz stają się natychmiastowe. Zawieszenie OPC osiąga w tym trybie najwyższy stopień twardości, a ESP interweniuje wyłącznie w sytuacjach absolutnie beznadziejnych. To rozwiązanie idealne do jazdy po wyścigowym torze, coraz rzadziej spotykane we współczesnych samochodach. Korzystanie z niego na drogach publicznych zdecydowanie odradzam, zwłaszcza kierowcom o przeciętnych umiejętnościach.
W trybie OPC, 2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa może pokazać wszystko, na co go stać. Działania inżynierów z Opel Performance Center sprawiły, że Astra do setki rozpędza się w 6 sekund, a jej prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Maksymalny moment 400 Nm jest dostępny w zakresie od 2500 do 5000 obr./min.