Trwa ładowanie...
d1fyoc7
07-03-2014 22:55

Opel Astra OPC Extreme: hot-hatch ekstremalny

d1fyoc7
d1fyoc7

Podczas Salony Samochodowego w Genewie Opel zaprezentował projekt Astry OPC Extreme. Jest to zapowiedź limitowanej wersji, do której słowo „ekstremalna” pasuje idealnie. Tylko dwa miejsca, ponad 300 KM i włókno węglowe to niezwykłego samochodu.

Hot-hatche to szybkie samochody, które nie tracą na swojej praktyczności. Spora moc i sportowe osiągi połączone z komfortem i wygodnym bagażnikiem od lat są sprawdzonym przepisem. Opel postanowił stworzyć coś innego. Astra OPC Extreme nie jest autem praktycznym, ani wygodnym. Już wiadomo, że nikt nie będzie jeździł nim na co dzień. Będzie to jednak samochód dla wybranych zapaleńców, którzy będą w stanie zapłacić za ekstremalną Astrę.

Jak powstała Astra OPC Extreme? Przepis był prosty. Wzięto wyścigowy model Cup i dostosowano go do jazdy po drogach publicznych. We wnętrzu znajdziemy deskę rozdzielczą znaną ze zwykłej Astry, ale poza nią niemal wszystko wygląda inaczej. Wyścigowe kubełkowe fotele z 6-punktowymi pasami Schroth nie będą wygodne, ale pozwolą się poczuć jak w prawdziwej wyścigówce. Wrażenie to wzmacnia klatka bezpieczeństwa zamontowana w miejsce tylnej kanapy.

2-litrowy silnik benzynowy turbo, z bezpośrednim wtryskiem i ze zmiennymi fazami rozrządu, jest zdecydowanie najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem Opla, jaki kiedykolwiek produkowano. Będzie on dostarczał ponad 300 KM. W pełni aluminiowy silnik jest dopasowany do wąskiej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów przenoszącej moc poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

d1fyoc7

Wersja Extreme jest o 100 kg lżejsza od modelu OPC. Udało się to osiągnąć przede wszystkim dzięki zastosowaniu włókna węglowego. Ten bardzo wytrzymały, ultralekki materiał został wykorzystany do wykonania aerodynamicznego tylnego błotnika, dyfuzora, przedniego spojlera, maski, usztywnienia zawieszenia, pokrywy silnika, całych kół, tylnej wentylacji wnęki na koło w nadwoziu oraz całego dachu. Nowe koła są o 20 kg lżejsze niż ich aluminiowe odpowiedniki. Redukuje to ciężar w decydującym obszarze, gdyż znacznie zmniejsza się masa nieresorowana. Dach waży tylko 2,6 kg (dla porównania stalowy element waży 9,3 kg), co znacznie obniża środek ciężkości Astry OPC Extreme. Zastosowane zderzaki wykonane z aluminium ważą 800 g każdy. W przypadku stalowych jest to 2,2 kg.

Szymon Jasina, moto.wp.pl

d1fyoc7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1fyoc7
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj