Opel Astra OPC: będzie przebojem?
Na rynki wchodzi Opel Astra OPC, najmocniejsza odmiany w historii tego popularnego modelu. Znana też już jest polska cena auta.
2-litrowy, benzynowy silnik o mocy 280 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem dostarcza maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm, przyspieszenie do "setki" w 6 s oraz prędkość maksymalną 250 km/h.
Czterocylindrowy motor oferuje o 25 proc. wyższy maksymalny moment obrotowy oraz o 40 KM mocy więcej niż ten zastosowany w Astrze OPC poprzedniej generacji. Równocześnie udało się uzyskać mniejsze o 12 proc. zużycie paliwa, które wynosi 8,1 l/100 km.
W aucie zastosowano nowy układ dolotowy którego zadaniem jest doprowadzenie jak największej ilości powietrza do turbosprężarek. Zoptymalizowano również układ wydechowy.
Najmocniejsza Astra posiada zawieszenie z kolumnami High Performance Struts oraz układ podwozia FlexRide, charakteryzujący się trybem jazdy Sport i OPC. Tryb standardowy przeznaczony jest do spokojnej jazdy codziennej natomiast sportowy oznacza większą zrywność. Aktywując tryb OPC reakcja kierownicy i pedału gazu jest natychmiastowa, a podwozie umożliwia dynamiczną jazdę.
Opel Astra OPC został dodatkowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na osi przedniej, dający lepszą stabilność, panowanie nad pojazdem oraz trakcję.
Za hamowanie odpowiadają produkty firmy Brembo - powiększone, wentylowane, dodatkowo chłodzone i perforowane tarcze o wymiarach 355 x 32 mm oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu. System ma podwyższoną odporność na wzrost temperatury związany z częstym hamowaniem.
Nowinką jest funkcja ramp control. Koryguje ona charakterystykę amortyzatorów, zapewniając stały kontakt kół z nierówną nawierzchnią nawet przy dużej prędkości. Dzięki temu, mimo usztywnionych kolumn zawieszenia, samochód miękko opada na podłoże nawet w czasie jazdy po wyboistej nawierzchni. Funkcja roll control ogranicza z kolei przechyły na boki, dzięki czemu pojazd trzyma się drogi jak przyklejony nawet w czasie gwałtownych manewrów.
W porównaniu z turbodoładowaną Astrą GTC 1.6 (132 kW/180 KM) sprężyny w wersji OPC zostały usztywnione o około 30 procent, a zawieszenie obniżono o 10 milimetrów. Do bardziej dynamicznej jazdy zachęca także zwiększona sztywność tulei wahaczy i tylnej osi. Aby zwiększyć sportowe wrażenia istnieje również możliwość wyłączenia systemu ESP.
Z zewnątrz znajdziemy sportowe dodatki - specjalnie wyprofilowane zderzaki, boczne spojlery oraz aerodynamiczny spojler dachowy. Oprócz standardowych felg 19-calowych dostępne są również dwudziestocalówki.
Producent zadbał o nowe fotele kubełkowe, wykonane z lekkiego materiału. Mają one obniżone siedzisko i udoskonalone oparcia boczne. Można je ustawić w jednej z 18 różnych konfiguracji.
Cena Astry OPC zaczynają się od 127 950 zł. Będzie ona produkowana jedynie w gliwickiej fabryce Opla.
/ll