Trwa ładowanie...

Opel Astra najpopularniejszym autem wśród klientów indywidualnych

Opel Astra najpopularniejszym autem wśród klientów indywidualnychŹródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce rośnie z miesiąca na miesiąc i wszystko wskazuje na to, że rynek przeżywa solidne ożywienie w tym względzie. Jednak głównym sprawcą pozytywnych statystyk są zakupy dokonywane przez firmy. A jakie auto jest najchętniej wybierane przez nabywców indywidualnych? W tym roku to Opel Astra.

W sierpniu Opel sprzedał w Polsce 2 808 samochodów osobowych i dostawczych (do 3,5 t). To niemal 40-proc. wzrost w porównaniu do sierpnia ubiegłego roku. Ten wynik to również najlepszy rezultat uzyskany przez markę w sierpniu od 17 lat. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku do klientów trafiły 24 602 ople, czyli o ponad 13 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Najlepiej sprzedające się modele to Astra (9501 szt. w tym roku), Corsa (4445 szt.) i Mokka (2909 szt.)

- Ostatni miesiąc wakacji był bardzo gorący w salonach Opla w Polsce. Modele Astra, Mokka i Corsa zdominowały w sierpniu ranking sprzedaży w segmencie klientów indywidualnych, zajmując trzy pierwsze miejsca i pozostawiając konkurencję poza podium. – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

d40afpy

- Dzięki tak dobrym wynikom po ośmiu miesiącach tego roku Opel zdobył pozycję lidera sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych w segmencie klientów indywidualnych.” – dodał Mieczkowski.

W sierpniu liczba pierwszych rejestracji samochodów osobowych i dostawczych przekroczyła 33,7 tys. sztuk. To o jedną czwartą więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Według Instytutu Samar monitorującego krajowy rynek motoryzacyjny, od stycznia zarejestrowano prawie 310 tys. samochodów, co jest o 18 proc. lepszym wynikiem niż w pierwszych ośmiu miesiącach 2015 roku. Liderem całkowitej sprzedaży w naszym kraju wciąż jest Skoda, wyprzedzając Toyotę i Volkswagena. Opel zajmuje czwartą pozycję.

Klienci indywidualni odpowiadają za zakup niecałych 34 proc. nowych aut. W tej klasyfikacji za producentem z Russelsheim znalazły się Toyota, Skoda i Ford.

Borys Czyżewski/WP Moto

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj