Trwa ładowanie...

Opel Astra GTC: moc z Polski

Opel Astra GTC: moc z PolskiŹródło: zdjęcie producenta
d1hsgve
d1hsgve

Ten rok jest dla Opla pracowity. Miłośnicy prędkości mogą już kupić Insignię ze zdemontowanym ogranicznikiem szybkości, niebawem rozpoczną się zapisy na sportową Corsę OPC, a jeszcze tej jesieni do salonów sprzedaży trafi rodzinna Zafira Tourer i elektryczna Ampera. Na jesienne dni niemiecki producent przygotował także coś, co ma przywrócić coraz krótszym dniom nieco blasku. Nowa Astra GTC to usportowiony samochód, który będzie oferowany również z silnikiem Diesla.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Nowa Astra GTC będzie miała swoją światową premierę we wrześniu, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Czego można spodziewać się po tym samochodzie? Z pewnością sportowego zacięcia i nadwozia, które – poza mniejszą liczbą drzwi –różni się od wersji pięciodrzwiowej w detalach. Na boku karoserii nietrudno zauważyć mocniejsze przetłoczenia, z tyłu agresywniejszy rysunek klapy bagażnika i świateł. Przód wyróżnia się nieco zmienionym kształtem reflektorów i osłony chłodnicy. We wnętrzu Astry GTC na pierwszy rzut oka nie znajdziemy różnic w stosunku do wersji z pięcioma drzwiami. W aucie pojawią się jednak nowe materiały.

* OPEL CORSA OPC * O charakterze samochodu ze sportowymi aspiracjami nie świadczy jednak wyłącznie karoseria. Ważne jest również to, co zostało pod nią ukryte. Zawieszenie Astry GTC zostało mocno zmodyfikowane. Przednie koła amortyzowane są przez kolumny HiPerStrut. W porównaniu z zastosowanymi w pięciodrzwiowej Astrze kolumnami McPhersona mają one zmniejszony kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i offset oraz krótszy promień zataczania. Poprawia to prowadzenie i przyczepność kół, a także zmniejsza moment reakcyjny sterowania przy jeździe na zakrętach. Z tyłu zastosowano opatentowane przez Opla rozwiązanie - tylną oś z drążkiem Watta. Jak zapewnia producent, jest on lżejszy niż oś wielowahaczowa, a jednocześnie zapewnia większy komfort, doskonałe tłumienie dźwięków i niezwykłą stabilność.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Podwozie Astry GTC zostało zaprojektowane do współpracy z adaptacyjnym układem sterowania podwoziem FlexRide. Ma on poprawić stabilność jazdy automatyczne dostosowując pracę zawieszenia do warunków drogowych, prędkości jazdy na zakrętach, ruchu pojazdu i indywidualnego stylu jazdy kierowcy. FlexRide ma oferować trzy różne ustawienia umożliwiające zmianę charakteru samochodu. Można będzie wybrać spośród zrównoważonego trybu standardowego, nastawionego na komfort trybu „Tour” lub bardziej aktywnego trybu "Sport".

d1hsgve

Opel Astra GTC zadebiutuje z czterema silnikami, które choć dynamiczne, nie mogą uchodzić za sportowe. Jak zapewnia producent, niebawem ma się to zmienić - pod maską Astry GTC oferowane będą również mocniejsze jednostki. Na razie dla tych, którzy preferują jazdę na benzynie, przygotowano do wyboru trzy doładowane silniki: dwa 1.4 l o mocy 120 i 140 KM oraz jednostkę o pojemności 1.6 l, która rozwija moc 180 KM. Pozwala ona rozpędzić się Astrze do 220 km/h. Mniejsze silniki mają być oszczędne. Ich apetyt na paliwo powinien ograniczać się do 5,9 l/100 km.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Gamę silników benzynowych wzbogaca jednostka Diesla. Silnik 2.0 CDTI typu common-rail będzie dysponował mocą 165 KM i momentem obrotowym wynoszącym 380 Nm. Maksymalna prędkość Astry GTC z tym silnikiem wynosić będzie 210 km/h, a pierwszą "setkę" na prędkościomierzu będzie można zobaczyć po upływie 8,9 s. Dieslowska jednostka, w której zastosowano system Start/Stop, ma spalać 4,9 l/100 km. Na pełnym baku samochód będzie mógł przejechać do 1100 km. Wszystkie silniki współpracować będą z manualną, sześciobiegową skrzynią.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Wyróżnikami Astry GTC mają być również bezpieczeństwo i funkcjonalność. Przedni system kamer Opel Eye drugiej generacji rozpoznaje znaki drogowe zestawia uzyskane informacje z danymi z systemu nawigacji. Do systemu ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu Lane Departure Warning dołączy funkcja Following Distance Indication (FDI), która poinformuje kierowcę o odległości od pojazdu jadącego z przodu. Jak zapewnia producent, we wnętrzu jest miejsce dla pięciu osób. Złożenie tylnej kanapy zwiększa przestrzeń bagażową z 370 l do 1235 l.

Astra GTC została zaprojektowana i opracowana w Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego Opla w Rüsselsheim a będzie wytwarzana w Gliwicach w Polsce. Polskie ceny samochodu poznamy na przełomie czerwca i lipca.

tb/

d1hsgve
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1hsgve
Więcej tematów