SzybkoĆÄ z Polski
Astra GTC i zwykĆa, piÄciodrzwiowa odmiana tego samochodu to dwa caĆkiem rĂłĆŒne samochody - utrzymujÄ inĆŒynierowie Opla. Nie moĆŒna mieÄ jednak trudnoĆci w szybkim zorientowaniu siÄ w pokrewieĆstwie. Tak naprawdÄ zupeĆnie nowymi elementami karoserii w odmianie trzydrzwiowej sÄ : antena, klamki oraz lusterka. ResztÄ wywiedziono z odmiany piÄciodrzwiowej. Mimo to samochĂłd moĆŒe siÄ podobaÄ.
JeĆli zajmiemy miejsce z przodu, Astra GTC okazuje siÄ caĆkiem przestronna. Fotele sÄ wygodne. Odpowiednia twardoĆÄ tapicerki zapewnia komfort podczas dĆuĆŒszej jazdy, a nieco gĆÄbsze wyprofilowanie oparcia i siedziska skutecznie opinajÄ nasze ciaĆa, nie pozwalajÄ c na niekontrolowane podrĂłĆŒe ciaĆa podczas szybkiego pokonywania zakrÄtĂłw.
Astra GTC pozwala na szybkie pokonywanie nawet ciasnych ĆukĂłw. Co waĆŒne, Opel potrafi wybaczaÄ kierowcy jego bĆÄdy lub nadmierny temperament. Zbyt szybkie wejĆcie w zakrÄt powoduje tu poĆlizg podsterowny, ktĂłry Ćatwo opanowaÄ uĆŒywajÄ c pedaĆu hamulca. Kierownica daje dobre wyczucie drogi. Dobrze teĆŒ spisuje siÄ manualna skrzynia biegĂłw.
Astra GTC wejdzie na rynek z gamÄ czterech silnikĂłw. Trzy z nich naleĆŒy "karmiÄ" benzynÄ . Dwie doĆadowane jednostki o pojemnoĆci 1.4 l i jedna 1.6 l w zaleĆŒnoĆci od wersji generujÄ 120, 140 lub 180 KM. Przygotowano rĂłwnieĆŒ coĆ dla zwolennikĂłw silnikĂłw Diesla. Motor 2.0 CDTI oferuje moc 165 KM. Mimo ĆŒe dla wielu "klekot" w aucie coupe jest ĆwiÄtokradztwem, w GTC radzi on sobie caĆkiem nieĆșle.
JuĆŒ czekamy na przyszĆorocznÄ premierÄ Astry OPC, pod maskÄ ktĂłrej bÄdzie pracowaÄ silnik o mocy 280 KM.