Ofensywa Forda: Mustang i dwa SUV-y w Europie
Niełatwo wyobrazić sobie w dzisiejszych czasach koncern samochodowy, który nie oferowałby pojazdów w każdym segmencie. Ford określił właśnie swoje zamiary dotyczące rozszerzenia oferty modelowej w Europie. Do walki o klienta ruszą dwa SUV-y i sportowa legenda.
Ford ujawnił swoje plany rynkowe dotyczące Europy. Niebawem oferta amerykańskiego producenta rozszerzy się o trzy modele. Na Starym Kontynencie do walki o klienta ruszy mały SUV o nazwie EcoSport. Samochód, który już sprzedawany jest w Indiach, ma być konkurentem dla takich nowości jak Opel Mokka i bliźniaczy Chevrolet Trax czy Mitsubishi ASX. To jednak nie koniec fordowskich premier o podwyższonym nadwoziu. Do salonów samochodowych trafi również nieco przeprojektowany Edge – większy i bardziej ekskluzywny SUV, który za oceanem współzawodniczy o klienta m.in. z Mazdą CX-9.
Segment SUV-ów jest dla Forda szczególnie ważny. Jak przewidują Amerykanie, w ciągu pięciu lat na Starym Kontynencie popularność pojazdów tego typu wzrośnie o 34 proc. Założenia Forda mówią o sprzedaży w Europie miliona SUV-ów w ciągu sześciu lat.
Koncern przygotowuje również kontruderzenie dla jednej z najciekawszych w Europie premier roku 2011, czyli Chevroleta Camaro. Obecnie samochód ten na polskim rynku ma w swoim segmencie najkorzystniejszy stosunek mocy do ceny. Rywalem Camaro ma zostać inna amerykańska legenda – Mustang. Do salonów na Starym Kontynencie trafi przyszła generacja tego modelu. Czy ten krok okaże się sukcesem? Wszystko zależy od strategii specjalistów sprzedaży Forda. Chevrolet zdecydował się na sprzedaż w Europie wyłącznie najmocniejszej odmiany Camaro. Ciekawe jak Ford postąpi z Mustangiem.
Źródło: Automotive News Europe
tb/