World Rally Car - 3,5 sek.
Samochody rajdowe z najwyższej półki to obecnie wysublimowane i zaawansowane technologicznie konstrukcje. Według obowiązujących przepisów, napędzane są turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l. Deklarowana moc to ok. 350 KM (zespoły dokładne parametry trzymają w ukryciu), przekazywana na cztery koła za pośrednictwem sekwencyjnej skrzyni biegów. Minimalna masa auta to 1200 kg (od przyszłego roku ma być o 25 kg niższa). W układzie dolotowym zastosowana jest 33 mm zwężka, a ciśnienie doładowania ograniczone jest do 2,5 bara. To ma naturalnie wpływ na wielkość momentu obrotowego, który w maksymalnej wartości oscyluje wokół 400 Nm.
Przyspieszenie jest niezwykle istotnym elementem dla auta rajdowych, ale wprowadzone restrykcje regulaminowe skutecznie ograniczają ich możliwości w tym względzie. Mimo wszystko 3,5 s do pierwszych 100 km/h to niezły wynik.