Trwa ładowanie...
10-01-2013 09:00

Octavia podstawą sukcesu Skody

Octavia podstawą sukcesu SkodyŹródło: zdjęcie producenta
d1wuq1e
d1wuq1e

W ciągu ostatniego dwudziestolecia to Octavia przyniosła największe sukcesy Skodzie. W 2012 r. auto zostało uznane za bestseller marki, stanowiąc aż 44 proc. jej światowych dostaw.

Octavia rywalizuje z konkurentami na rynku od 1996 r. i jest oferowane w ponad 100 krajach całego świata. Drugą generację pojazdu zaprezentowano w 2004 r., a jego facelifting przeprowadzono 4 lata później. Auto stanowi 41 proc. całej sprzedaży Skody w latach 1996-2012.

Skoda Octavia I generacji była pierwszym, całkowicie nowym opracowaniem marki od połączenia z VW i od upadku żelaznej kurtyny. W pierwszym roku sprzedaży dostarczono 47 900 egzemplarzy, zaś już rok później nabywców znalazło ponad 100 000 aut. Łącznie klienci kupili 1,45 mln egzemplarzy. II generacja okazała się godnym następcą - poza sukcesem rynkowym (2,3 mln sztuk) udało się jej zdobyć "Złotą Kierownicę".

W Polsce Octavia od samego początku istnienia cieszy się sporym powodzeniem. Jest to najlepiej sprzedające się auto z gamy Skody. W 2005 r. zarejestrowano 9 676 egzemplarzy, zaś rekord miał miejsce w 2010 r., gdy na kupno zdecydowało się 17 512 sztuk.

Dziś auto oferowane jest w ekologicznym wariancie GreenLine, sportowym RS, luksusowym Laurin&Klement, uterenowionym Scout oraz z napędem 4x4. Nowa wersja Octavii pojawi się na polskim rynku w marcu 2013 r.

Źródło: Skoda

ll/moto.wp.pl

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj