Octavia podstawą sukcesu Skody
W ciągu ostatniego dwudziestolecia to Octavia przyniosła największe sukcesy Skodzie. W 2012 r. auto zostało uznane za bestseller marki, stanowiąc aż 44 proc. jej światowych dostaw.
Octavia rywalizuje z konkurentami na rynku od 1996 r. i jest oferowane w ponad 100 krajach całego świata. Drugą generację pojazdu zaprezentowano w 2004 r., a jego facelifting przeprowadzono 4 lata później. Auto stanowi 41 proc. całej sprzedaży Skody w latach 1996-2012.
Skoda Octavia I generacji była pierwszym, całkowicie nowym opracowaniem marki od połączenia z VW i od upadku żelaznej kurtyny. W pierwszym roku sprzedaży dostarczono 47 900 egzemplarzy, zaś już rok później nabywców znalazło ponad 100 000 aut. Łącznie klienci kupili 1,45 mln egzemplarzy. II generacja okazała się godnym następcą - poza sukcesem rynkowym (2,3 mln sztuk) udało się jej zdobyć "Złotą Kierownicę".
W Polsce Octavia od samego początku istnienia cieszy się sporym powodzeniem. Jest to najlepiej sprzedające się auto z gamy Skody. W 2005 r. zarejestrowano 9 676 egzemplarzy, zaś rekord miał miejsce w 2010 r., gdy na kupno zdecydowało się 17 512 sztuk.
Dziś auto oferowane jest w ekologicznym wariancie GreenLine, sportowym RS, luksusowym Laurin&Klement, uterenowionym Scout oraz z napędem 4x4. Nowa wersja Octavii pojawi się na polskim rynku w marcu 2013 r.
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl