Mini Coper Countryman
Najlepiej spośród stawki w obrysowym teście zderzeniowym poradził sobie crossover angielskiej marki należącej do BMW. Co prawda słupek i podłoga zostały nieco odkształcone, ale przełożyło się to na stosunkowo niewielkie zmiany w kabinie. Wnętrze zbliżyło się do kierowcy o 13 cm na poziomie stóp i 7-9 cm na wysokości kolan oraz deski rozdzielczej, a pomiary przeprowadzone z użyciem specjalnego manekina pozwalają uważać, że w razie takiego wypadku kierowca nie zostałby ranny. Ochrona wszystkich części ciała została określona jako dobra.
Testy przeprowadzane w USA dają wiele do myślenia. Nie brakuje zmotoryzowanych, którzy chcieliby, aby podobne przeprowadzane były w Europie. Co ciekawe, chęci wykonywania takich prób na Starym Kontynencie nie zadeklarowało Euro NCAP, a niemiecka DEKRA. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy miałyby one ruszyć. Pozostaje nam więc przyjmować wyniki tradycyjnych testów zderzeniowych lub pilnie śledzić te, które wykonywane są w USA. Wśród dostępnych w Europie modeli, które dobrze poradziły sobie z obrysowym testem zderzeniowym można wymienić Hondę Civic, Mazdę 3, Mazdę CX-5, Mitsubishi Outlandera, Subaru Forestera, Subaru XV, Volvo S60 i Volvo S80.
tb/sj/tb, moto.wp.pl