Ford Fusion
Fusion, czyli samochód, który w Europie ma być kolejną generacją modelu Mondeo, zyskał notę "odpowiednią". Na poziomie stóp wnętrze zbliżyło się do kierowcy o 16 cm, a na wysokości kolan o 9 cm. Specjaliści IIHS ocenili, że ryzyko odniesienia poważnych obrażeń było niskie. Warto jednak zauważyć, że głowa zaledwie otarła się o poduszkę powietrzną i uderzyła w deskę rozdzielczą w okolicy słupka. Kurtyna powietrzna ochroniła kierowcę przed odniesieniem obrażeń w związku z uderzeniem w wewnętrzną powierzchnię drzwi.
Testy przeprowadzane przez IIHS to ważny przełom w dziedzinie bezpieczeństwa samochodów. Zwracają one uwagę zmotoryzowanych na ochronę pasażerów również w niestandardowych sytuacjach i obnażają poczynania koncernów, które skupiają się raczej na pozytywnym zaliczeniu testów Euro NCAP, niż na rzeczywistym zapewnieniu ochrony. Niestety, nie wszystkie wyniki uzyskane za oceanem można odnieść do modeli sprzedawanych w Europie. Te bowiem, czasami nawet mimo identycznej nazwy, różnią się nieco pod względem konstrukcyjnym. Niedawno wprowadzenie podobnych testów zapowiedziała niemiecka DEKRA. Z niecierpliwością czekamy na ich wyniki.
tb/sj/tb, moto.wp.pl