Nowy wymiar oświetlenia
Nareszcie w samochodach wyższej klasy średniej zastosowano diody LED. Pełnią funkcję świateł do jazdy dziennej i podkreślają wygląd samochodu.
Rozwój samochodowych źródeł światła ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Producenci dążą nieustannie do zwiększenia skuteczności świetlnej, czyli efektywności z jaką energia elektryczna przekształcana jest w światło. Dotychczas najczęściej stosowane w samochodach żarówki halogenowe, pomimo ciągłych udoskonaleń, coraz częściej będą jednak zastępowane przez bardziej efektywne rozwiązania tj. lampy ksenonowe. Przełom wiąże się jednak z wprowadzeniem reflektorów wyposażonych w diody LED.
Diody LED – światła przyszłości
Bez wątpienia przyszłość oświetlenia samochodowego (choć nie tylko) należy do diod elektroluminescencyjnych. Firma OSRAM zrobiła kolejny ważny krok w kierunku upowszechnienia diod LED w reflektorach samochodowych. Dzięki zastosowaniu mikroprocesorów nowej technologii udało się uzyskać dobrą skuteczność świetlną przy znikomym wpływie na pobór energii i zużycie paliwa. W parze idzie również trwałość produktu sięgająca nawet do 50 000 godzin. Nie jest to bez znaczenia, szczególnie teraz, kiedy kierowcy mają obowiązek jazdy na światłach przez całą dobę.
Nieograniczone możliwości dla projektantów
Diody Advanced Power TopLED ze względu na niewielkie wymiary (3 x 3,2 mm) dają projektantom samochodów duże pole do popisu. Wiele lat temu kolorowe diody LED były przełomem w łączeniu lamp umieszczonych z tyłu pojazdu. Obecnie mają one szansę zdobyć popularność również w przednich reflektorach. Cadillac Escalade Platinum jest pierwszym pojazdem z kategorii SUV (Sport Utility Vehicle), który zostanie standardowo wyposażony w takie reflektory. Dodatkowo diody te spełniają wszystkie funkcje charakterystyczne dla reflektorów – świateł krótkich, długich, dziennych, pozycyjnych oraz kierunkowskazów. W każdym reflektorze umieszczono siedem diod LED OSTAR Headlamp – pięć do świateł krótkich i dwie do długich. Światła do jazdy dziennej działają dzięki ściemnianiu świateł krótkich. Oznacza to, że w przypadku diod LED nie ma potrzeby stosowania dodatkowego źródła światła. Każdy reflektor ma także światła pozycyjne (białe diody Advanced Power TopLED) oraz światła kierunkowskazów (żółte diody Power TopLEDs).
Źródła światła o dużej luminacji
Diody LED OSTAR Headlamp zostały stworzone z myślą o przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki temperaturze barwowej 5500 K (wyższej niż w przypadku świateł ksenonowych – 4000 K), te małe źródła światła dają taki efekt, jak w przypadku naturalnego światła dziennego. Diody LED OSTAR są wyjątkowo odporne i mogą działać w zakresie temperatury otoczenia wynoszącej od -40º do +125ºC. Sprawdzają się nawet wtedy, gdy umieszczone są w pobliżu sinika o dużej mocy.
Źródło: [
]( http://www.carfocus.pl )