Nowy VW Scirocco już w salonach
W polskich salonach Volkswagena rozpoczęła się sprzedaż odświeżonego modelu Scirocco. Jego cena rozpoczyna się od 82 690 zł.
Nowe Scirocco kontynuuje 40-letnią historię modelu. Zaprezentowany w tym roku w Genewie samochód został poddany modyfikacjom technicznym i stylistycznym. Pod maskami pracują silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6, są oszczędniejsze (nawet o 19 proc.) i seryjnie posiadają system Start-Stop oraz rekuperację.
Do charakterystycznych cech zewnętrznych Scirocco należy m. in. nieco zmieniona stylistyka przodu i tyłu nadwozia z reflektorami z żarówkami H7 (lub opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi, obejmującymi diodowe światła dzienne i tylne). Tylny znaczek VW służy teraz jako uchwyt pokrywy bagażnika. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele, skórzaną kierownicę, nowe kolory i wzory tapicerki, system nagłaśniający Dynaudio Excite, asystenta parkowania i seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), nawiązujące do pierwszej generacji Scirocco.
Na rynek trafia również najmocniejsza wersja modelu o oznaczeniu R. Dysponuje ona mocą o 15 KM większą (280 KM) niż poprzednik. Przyspieszenie do "setki" z dwusprzęgłową przekładnią DSG zajmuje 5,5 s. Scirocco R posiada charakterystyczne elementy wyposażenia - detale nawiązujące do sportów motorowych, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Cadiz, trzy czarne wloty powietrza z przodu, poszerzone progi, chromowane końcówki wydechu, duży spojler dachowy oraz dodatkowe elementy dekoracyjne we wnętrzu. Cena tej wersji rozpoczyna się od 137 690 zł.
W polskiej ofercie znalazły się dwie promocyjne odmiany Scirocco - Perfectline oraz Perfectline R-Style. Pierwsza dostępna jest z silnikiem 1,4 TSI (122 KM) za kwotę 82 690 zł. Druga natomiast może być napędzana motorami 2,0 TSI (180 KM, 104 790 zł), 2,0 TSI (220 KM, 124 290 zł) oraz 2,0 TDI (184 KM, 130 290 zł). Nabywca otrzyma w standardzie m. in. klimatyzację, nawigację RNS 315, reflektory bi-ksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED, kierownicę wielofunkcyjną czy czujnik deszczu.
Źródło: Volkswagen
ll/sj, moto.wp.pl