Nowy Volkswagen Golf już w 2016 roku
Obecnie nowe generacje samochodów pojawiają się co kilka lat. Najlepszym przykładem tej zmiany może być Volkswagen Golf. Druga odsłona tego modelu ujrzała światło dzienne dopiero 9 lat po pierwszej. Natomiast już w 2016 roku ma się pojawić ósma generacja, co oznacza, że "siódemka" będzie w sprzedaży zaledwie przez niecałe 4 lata.
Po raz kolejny nowy Golf wizualnie będzie mocno przypominał swoich poprzedników. Bo i po co zmieniać sprawdzoną formułę, dzięki której niemiecki kompakt jest najpopularniejszym modelem w Europie? Według pierwszych przecieków, nowa generacja również pod spodem ma być tylko ewolucją dotychczasowego modelu. Poprawiona platforma MQB znajdzie się nie tylko w Golfie, ale też w liftingowanej Skodzie Octavii i Seacie Leonie.
Ma się jednak pojawić bardzo ważna nowość - twierdzi brytyjski magazyn „Autocar”. W nowym Golfie ma być montowany nowy silnik z elektryczną sprężarką zasilaną z układu podobnego do tego, jaki stosowany jest w autach hybrydowych. W samochodach o napędzie spalinowo-elektrycznym silnik zasilany paliwem nie tylko napędza koła, ale też produkuje prąd. Część energii odzyskiwana jest również podczas hamowania, gdy motor elektryczny wykorzystywany jest jako generator. Tak samo ma być w nowym silniku Volkswagena, ale uzyskany w ten sposób prąd nie będzie wykorzystywany bezpośrednio do napędu kół, a ma zasilać sprężarkę, która w odróżnieniu od turbo, zapewni doładowanie już od najniższych obrotów. Co więcej, tak uzyskany prąd posłuży też do zasilania urządzeń pokładowych – od radia po światła.
Taki bardziej efektywny sposób napędzania sprężarki ma zapewnić nie tylko lepsze osiągi, ale też mniejsze zużycie paliwa. Co prawda, pierwsze przecieki nie podały jaką moc ma oferować 1-litrowy silnik o trzech cylindrach, ale w rzeczywistych warunkach ma średnio zużywać średnio 4,7 litra paliwa na 100 km.
Volkswagen oficjalnie potwierdził za to inną nowość. Systemem multimedialnym będzie można sterować nie tylko za pomogą ekranu dotykowego, ale też gestami. Bardzo prawdopodobne, że wzorem większego Passata (za dopłatą) będzie oferowany 8-calowy ekran w miejsce klasycznych zegarów, a wyświetlacz na konsoli centralnej będzie mógł mierzyć aż 13 cali przekątnej.
sj, moto.wp.pl