Nowy Suzuki Swift
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8114/suzukiswift-01.jpg',600,403) ) |
| --- | Nowy model Suzuki Swift jest ciekawy co najmniej z trzech powodów: po pierwsze, jest całkiem inny, niż model ustępujący; po drugie, stanowi rozwiniętą koncepcję brawurowego, koncepcyjnego modelu Concept S; po trzecie, ma szanse znacząco zaistnieć na polskim rynku motoryzacyjnym.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8114/suzukiswift-02.jpg',600,450) ) |
| --- | Nowy Suzuki Swift w niczym nie przypomina pudełkowatego, nienowoczesnego I niebezpiecznego modelu, jaki wciąż jest sprzedawany. Marka Suzuki istnieje właściwie na peryferiach polskiego i europejskiego rynku samochodowego. Do niedawna, prócz dobrych motocykli, oferowała kilka zwykle słabszych niż konkrencja samochodów, których niedocenianym atutem pozostawał dopracowany przez firmę napęd na cztery koła. Suzuki Samurai nie był w stanie zagrozić Toyocie Rav4, czy Hondzie CR-V. Dopiero Ignis sprawia wrażenie modelu, który ma szansę wyróżnić się czymś na rynku. Wizerunku Suzuki nie poprawiało „tłuczenie” starych i nienowoczesnych aut w węgierskich fabrykach – co było pomysłem na upychanie ogranych modeli na biedniejszych rozwijających się rynkach. Nowy Swift zrywa z tą niechlubną tradycją – i choć produkowany również na Węgrzech – w niczym nie przypomina topornych konstrukcji sprzed wielu lat w stylu starego swifta, Baleno, czy podobnych im staroci.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8114/suzukiswift-03.jpg',600,450) ) |
| --- | Nowy Swift, który bedzie miał swa premiere podczas najbliższego paryskiego salonu motoryzacyjnego, stanowi adaptację studyjnego modelu Concept S – auta, jeśli nie imponującego, to przynajmniej sympatycznego. Nowy Swift jest cokolwiek podobny w pomyśle do Mini i Forda Fiesty, a to za sprawą całkowicie bezpretensjonalnego kształtu nadwozia. Ten mierzący 3,7 metra długości; 1,69 metra szerokości i 1,5 metra wysokości maluszek, będzie mógł być napędzany jednym z dwóch benzynowych silników o pojemności 1,3 litra (91 KM mocy i 114 Nm) lub 1,5 litra (102 KM mocy i 133 Nm). Alternatywę stanowić będzie siedemdziesięciokonny dieselek.
Nowy Suzuki Swift produkowany będzie w węgierskich zakładach w Esztegrom w trzy- i pięciodrzwiowej wersji. Choć cena nie jest jeszcze znana, to będzie ona z pewnością musiała być konkurencyjna wobec Toyoty Yaris.