SUZUKI Samurai
Lata produkcji | 1984 - 2003 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 1.0 (45KM) 1.3 (60KM) 1.3 (64KM) 1.3 (70KM) 1.9 TD (63KM) |
Skrzynie biegów | manualna |
Rozstaw osi (mm) | 2030 |
Długość (mm) | 3195-4010 |
Szerokość (mm) | 1395-1535 |
Wysokość (mm) | 1670-1840 |
Marka |
Suzuki Samurai, to samochód terenowy, zaliczany do segmentu mini-SUV. Zadebiutował w 1984 roku, jako kontynuacja Suzuki typoszeregu SJ. To niewielka terenówka, która choć skromnych wymiarów, to uważana jest za jeden z najlepszych modeli do jazdy off-roadowej na świecie. Charakteryzuje się dość przestarzałą konstrukcją, jednak bardzo mocną oraz przystosowaną do ciężkich warunków terenowych. Brak w niej jednak niemal jakichkolwiek wygód i elementów podwyższających poziom komfortu. Posiada klasyczną konstrukcję opartą na ramie oraz sztywnych osiach (resory piórowe, niekiedy także sprężyny). Wyposażony jest w reduktor oraz dołączany napęd osi przedniej. Występuje w sztywnym nadwoziu zamkniętym i znacznie częściej, z nadwoziem otwartym (typu kabriolet). Pod maską najczęściej montowany jest o pojemności 1.3 litra z wtryskiem. Produkcję europejskiej wersji, w trakcie której Samurai przechodził wiele modernizacji, zakończono w 2003 roku.