Nowy Mercedes Klasy A - delikatne zmiany
Po dwóch latach od premiery, Mercedes odświeżył swoje najmniejsze auto – Klasę A. Gdy samochód tej generacji pojawił się na rynku, wywołał falę zachwytów. Od swojego poprzednika różnił się dosłownie wszystkim. Obecne zmiany nie są już jednak tak radykalne.
Podobnie jak w przypadku właściwie każdego faceliftingu, również tutaj najbardziej widocznymi zmianami są nowe zderzaki oraz reflektory - można je zamówić z diodami LED (standard w sportowym wariancie A45 AMG). Miłośnicy modelu doszukają się też nieco inaczej osadzonych wydechów oraz zmodernizowanych tylnych lamp.
Pewne zmiany zaszły także w środku. Teraz tarcze zegarów znajdują się w charakterystycznych tubach (nie we wszystkich wersjach). Odmłodzona Klasa A otrzymała także inną kierownicę, a na liście wyposażenia dodatkowego znalazł się 8-calowy ekran będący częścią składową systemu infotainment kompatybilnego z technologiami MirrorLink i Apple CarPlay. Lista dostępnych wariantów wykończenia wzbogaciła się o dwukolorową, skórzaną tapicerkę w odcieniach saharyjskiego beżu i czerni (pakiet Exclusive) oraz obicia foteli z czerwonymi lub zielonymi akcentami (linia wyposażenia Style). W ofercie debiutuje też nastrojowe oświetlenie kabiny o 5 stopniach intensywności, dostępne w 12 kolorach do wyboru
Rolę bazowej wersji przejmuje nowy model A 160 z benzynowym silnikiem o mocy 102 KM, a z kolei najoszczędniejszym wariantem będzie A 180d BlueEfficiency o mocy 109 KM zużywający średnio 3,5 l/100 km. Nowe są także odmiany A 250 i A 250 Sport z manualnymi przekładniami.
Wysokoprężna wersja A 220d została wzmocniona (do 177 KM), podobnie jak wspomniane już benzynowe modele A 250 Sport i A 250 Sport 4matic, które osiągają teraz moc 218 KM zamiast 211 KM. Ponadto, auta z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT zostały wyposażone w funkcję wspomagania ruszania Launch Assist. Łącznie, gama napędowa Klasy A liczy obecnie 17 wariantów.
Modernizacja objęła również Mercedesa-AMG A 45 4matic. Jego 4-cylindrowa jednostka 2,0 turbo rozwija została wzmocniona z 360 KM do 381 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wzrósł z 450 do 475 Nm. Tym samym najmniejszy model z Affalterbach jest najmocniejszym samochodem kompaktowym na świecie. Dodatkowy zastrzyk mocy przekłada się na jeszcze lepsze osiągi: A 45 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,2 s, o 0,4 s szybciej niż poprzednik. Równocześnie zużycie paliwa modelu pozostaje bez zmian i w cyklu NEDC wynosi średnio od 6,9 l/100 km.
Zamówienia na odnowiony model można składać od 3 lipca 2015 r. Pierwsze egzemplarze będą dostępne u dealerów pod koniec września.