Nowy Fiat 500 z tyskiej fabryki
Nowy Fiat 500 może nie jest najczęściej spotykanym autem na polskich ulicach, ale to jeden z ważniejszych samochodów dla naszej gospodarki. Wszystko przez to, że montuje się go głównie w tyskiej fabryce. Nie inaczej będzie w przypadku debiutującej właśnie odświeżonej wersji.
Włosi co prawda mówią o nowej "pięćsetce", ale tak naprawdę mamy tutaj do czynienia z faceliftingiem – bardziej zauważalnym w środku niż na zewnątrz. Wprowadzanie poważniejszych zmian nie byłoby zbyt wskazane, ponieważ m.in. taki właśnie wygląd skusił 3,8 mln obecnych właścicieli tego modelu.
Po spojrzeniu na odmłodzoną "pięćsetkę" widać, że przeprojektowaniu uległy zderzaki i lampy – zarówno te z przodu jak i z tyłu. W oczy rzucają się liczne chromowane akcenty oraz atrapa grilla przypominająca nieco tę z nowych Mercedesów.
W środku natomiast pokuszono się o nową kierownicę oraz dołożenie systemu multimedialnego wyposażonego w 5-calowy ekran, po bokach którego umieszczono dwa wyloty powietrza. W droższych wersjach wspomniany wyświetlacz będzie mieć 7 cali. Oprócz zmian widocznych na pierwszy rzut oka, odmłodzony Fiat 500 ma być lepiej wygłuszony, a materiały wykończeniowe wyższej jakości.
Pod maskę trafią tutaj następujące silniki benzynowe: 1,2 (68 KM), 0,9 (85 KM) i 0,9 (105 KM). Dostępna będzie także jednostka wysokoprężna 1,3 Multijet (95 KM). Wszystkie te motory spełniają normy emisji Euro 6.