Do gamy modelu Fiat Bravo wchodzi nowy silnik 2.0 Multijet, który rozwija moc 165 KM. Atutem tego rozwiązania jest m.in. możliwość przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie 8,2 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 215 km/h.
Silnik 2.0 Multijet jest naturalną ewolucją silnika 1.9 Multijet zarówno pod względem osiągów (wzrost mocy maksymalnej i momentu obrotowego)
, jak i czystości spalin (spełnia normę Euro 5).
Wzrost pojemności silnika z 1910 do 1956 cm3 osiągnięto dzięki zwiększeniu średnicy cylindra z 82 do 83 mm.
Stopień sprężania został obniżony z 17,5:1 do 16,5:1; pozwoliło to obniżyć emisję tlenków azotu NOx.
W układzie zasilania wykorzystano nowe świece żarowe “low voltage” (niskie napięcie), co pozwala skrócić czas ich nagrzewania do minimum.
Silnik jest przystosowany do spełnienia normy emisji spalin Euro5, która zacznie obowiązywać w przyszłym roku. Zostało to osiągnięte dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych DPF typu „close-coupled” (CCDPF) oraz zaawansowanego systemu recyrkulacji spalin (EGR)
, w którym wszystkie podzespoły zostały zgrupowane w jednym elemencie (moduł EGR).
Wzrost osiągów (dzięki zwiększeniu pojemności skokowej oraz zastosowaniu nowej turbosprężarki o zmiennej geometrii) przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa, pozycjonują ten silnik w czołówce rynku i pozwalają na rywalizację z większością europejskich konkurentów.
Źródło: Samar.pl