2,0 TDI
Następca legendarnie trwałej jednostki 1,9 TDI początkowo przeżywał swoje choroby wieku dziecięcego. Dziś jednak jest chętnie wybierany przez klientów kupujących samochody koncernu Volkswagena. Nowy silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach: o mocy 150 i 190 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym odpowiednio 320 i 400 Nm. Jak obiecuje Audi, w modelu Q5 słabszy z wariantów tej jednostki pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 10,9 sekundy i średnio spala 4,9 l/100 km, podczas gdy mocniejszemu na osiągnięcie "setki" wystarczy 8,4 sekundy, a co 100 km zgłasza zapotrzebowanie na 5,7 l oleju napędowego.
W przypadku tego silnika inżynierowie koncernu Volkswagena zadbali nie tylko o obniżenie spalania, ale też o poprawę kultury pracy. Dwa wałki równoważące zostały przeniesione do skrzyni korbowej i zostały zamocowane na łożyskach o nowym systemie smarowania. Do 2000 barów zwiększono także ciśnienie wtrysku paliwa. By silnik szybciej nagrzewał się do właściwej temperatury, zastosowano dwa odrębne obiegi cieczy chłodzącej.