Nowe auto za 7500 euro - Dacia Sandero

Obraz

Wyczekiwany z wielkim zainteresowaniem model Dacia Sandero będzie miał swoją premierę handlową w Niemczech 20 czerwca. Pięciodrzwiowy hatchback o nowoczesnej stylizacji nadwozia będzie kosztować w podstawowej wersji 7 500 EUR. Polski debiut Dacii Sandero planowany jest na jesieni.

Auto w wersji podstawowej wyposażone jest w silnik benzynowy 1.4, który rozwija moc 75 KM. Nowość rumuńskiej marki plasuje się cenowo pomiędzy modelem Logan sedan (o 300 EUR więcej) a Loganem MCV (o 900 EUR mniej).

Obraz

Pomimo faktu, że do premiery handlowej Dacii Sandero w Niemczech pozostało jeszcze sporo czasu, na zakup tego modelu złożono już ponad 2,5 tys. zamówień.

Podobnie jak inne samochody marki Dacia, Sandero zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet użytkowych. Dodatkowo na większości rynków europejskich będzie objęty 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km).

Dacia Sandero została opracowana na płycie podłogowej B0 (płyta Logana, oparta na płycie B Aliansu) z zawieszeniem przednim typu Mac Pherson z wahaczami trójkątnymi. Stabilizator poprzeczny z przodu (montowany we wszystkich wersjach za wyjątkiem podstawowej) zapewnia doskonałą stabilność na zakrętach. Pod względem przechyłów bocznych Sandero spełnia standardy obowiązujące w tym segmencie w Europie. Tylne zawieszenie Dacii Sandero również pochodzi z płyty podłogowej B0. Jest to elastyczna oś o programowanej charakterystyce, wyposażona w sprężyny śrubowe i pionowe amortyzatory o zwiększonym skoku.

Parametry zawieszenia zostały dostosowane do specyfikacji Dacii Sandero: przeguby dolnych wahaczy oraz tylnego zawieszenia zapewniają precyzyjne prowadzenie i doskonałe trzymanie się drogi przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy. Podobnie jak inne modele Dacii, Sandero posiada duży prześwit (155 mm), umożliwiający jazdę po każdej drodze, co stanowi o uniwersalności tego auta. Jest również wyposażone w osłony najważniejszych podzespołów, dzięki czemu może bez obaw poruszać się po nieutwardzonych drogach.

Obraz

Większość wersji jest wyposażona w precyzyjnie działające wspomaganie układu kierowniczego, podnoszące bezpieczeństwo i zapewniające przyjemność jazdy typową dla aut z segmentu B. Wersja podstawowa (bez wspomagania) jest proponowana po bardzo atrakcyjnej cenie. Niewielkie zwiększenie przełożenia w stosunku do Clio II oraz odpowiednie ustawienie zwrotnicy i kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, zmniejsza siłę potrzebną do obracania kołem kierownicy. W zależności od wersji siedzenie kierowcy może posiadać regulację wysokości i podparcia lędźwiowego, zapewniające optymalne ustawienie ciała za kierownicą. Z myślą o wygodzie kierowcy oferowana jest również regulacja wysokości kierownicy oraz ergonomiczne przełączniki rozmieszczone pod kierownicą.

O ile ceny Dacii Sandero są typowe dla klasy małych samochodów, to duże wymiary wewnętrzne i zewnętrzne plasują ją raczej wśród aut kompaktowych z wyższego segmentu. Dzięki długości 4,02 m, szerokości 1,75 m i rozstawowi osi 2,59 m, Dacia Sandero zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do przestronności.

Obraz

Wysokość od tylnego siedzenia do dachu wynosi 878 mm, promień na wysokości kolan 145 mm, a szerokość nad podłokietnikami 1425 mm, dzięki czemu na tylnych miejscach mogą się wygodnie pomieścić 3 dorosłe osoby lub trzy foteliki dziecięce. Tylne miejsca są nie tylko bardzo obszerne, ale i łatwo dostępne.

Bezkonkurencyjna jest również pojemność bagażnika, wynosząca 320 l, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę cenę i kompaktowe wymiary samochodu. Składana tylna ławka, dzielona w układzie 1/3-2/3, w zależności od wersji, stanowi niezwykle praktyczne rozwiązanie umożliwiające zmianę konfiguracji wnętrza. Po złożeniu całej tylnej ławki całkowita pojemność bagażnika wzrasta do 1200 l.

Źródła: Samar, Dacia

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy