Ford Focus
Kolejną godną rozpatrzenia propozycją jest Ford Focus. Następca Escorta pojawił się na rynku w 1998 r. i był na owe czasy samochodem bardzo nietuzinkowym - jego stylistykę oparto na trójkącie, który można było znaleźć np. w kształcie reflektorów. Aktualnie Focus nie wzbudza takich kontrowersji jak kiedyś. Trzecia generacja modelu jest autem o zdecydowanie bardziej stonowanym wyglądzie.
Ford oferuje swój model z wieloma silnikami. W katalogach znajdziemy benzynowe 1,0 EcoBoost (100 lub 125 KM), 1,5 EcoBoost (150 lub 182 KM) i 1,6 T-VCT (105 lub 125 KM), jak również wysokoprężne 1,5 TDCI (95 lub 120 KM) i 2,0 TDCI (150 KM). Kosztująca od 64 290 zł wersja bazowa posiada seryjnie klimatyzację manualną, komputer pokładowy, system audio z sześcioma głośnikami i gniazdem USB, funkcję wspomagania ruszania na wzniesieniu czy elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka.