Trwa ładowanie...
d95fecg
10 lipca 2002, 12:39

Nowe Audi A8 - kwiecień 1999

d95fecg
d95fecg

NOWE AUDI A8, kwiecień 1999, Auto Moto Market, nr 2(140), luty 1999

Pięć lat po swojej premierze Audi A8 wciąż cieszy się dużym powodzeniem. Mimo ubiegłorocznego spadku sprzedaży samochodów luksusowych, sprzedaż Audi A8 wzrosła, zarówno w Niemczech jak i Stanach Zjednoczonych. Ten nieustający sukces zawdzięczany jest wyjątkowym możliwościom jakie charakteryzują A8.

Audi A8 stanowi połączenie nowoczesnej luksusowej limuzyny z szeregiem innowacyjnych rozwiązań technicznych. We wrześniu ub.r. auto to uzyskało świetne wyniki w teście US NCAP (New Car Assessment Program, czyli Program Oceny Nowych Samochodów), przeprowadzonym przez NHTSA (Krajową Administrację ds. Bezpieczeństwa na Drogach). W teście tym przyznano Audi A8 maksymalną liczbę dziesięciu gwiazdek, czyli dowód na wysokie bezpieczeństwo pasażera w największej limuzynie Audi. Obecnie, nowoczesne i eleganckie Audi A8 zostało poddane dyskretnej modernizacji.

Ostrzej akcentowany jest kształt i obrys kratownicy chłodnicy, a jej ożebrowanie ma wyraźniejszy profil. Zmienił się także kształt zderzaków, które zaopatrzono dodatkowo w aluminiowe paski. Charakter przedniej części pojazdu został podkreślony przez nowe lampy. Dynamiczny wygląd poprawia chromowa rama we wlocie przedniego spojlera. W spojlerze tym znajdują się także lampy przeciwmgielne. Zmienił się także kształt lusterek zewnętrznych, a dla polepszenia profilu auta klamki zmieniono na bardziej ergonomiczne.

d95fecg

Nowe, aluminiowe podwozie

Aluminiowe podwozie zastosowane obecnie w Audi A8 jeszcze bardziej poprawia komfort i prowadzenie pojazdu. Zalety nowego podwozia stają się jasne po przejechaniu nawet krótkiego odcinka. Najważniejszą z nich jest brak nieprzyjemnych wstrząsów wewnątrz samochodu, które uzyskano dzięki zmniejszeniu niesprężonych mas.

Ponadto zastosowane aluminium zdecydowanie obniżyło wagę pojazdu, do w połączeniu z dużą mocą silnika daje niezwykle dynamiczny charakter.

Elektronika

W wyposażeniu standardowym znajdują się cztery systemy elektroniczne najnowszej generacji, maksymalnie zwiększające bezpieczeństwo i poprawiające sposób prowadzenia pojazdu.

Pierwszy z nich to ABS z elektroniczną regulacją rozłożenia nacisku hamowania EBV. To właśnie dzięki EBV tylne koła mogą lepiej hamować podczas jazdy po prostej. Podczas hamowania na zakręcie nacisk na tylne koła jest dostosowany do okoliczności, dzięki czemu, niezależnie od sytuacji zachowana jest stabilność jazdy.

d95fecg

W przypadku gdy ruszenie z miejsca może być utrudnione, elektroniczny system blokady mechanizmu różnicowego (EDS) powoduje, że dzięki kontrolowanemu użyciu hamulców napęd przekazywany jest do kół mających największą przyczepność.

Dodatkowo układ kontroli przyczepności (ARS) zapewnia większą stabilność jeśli chodzi o zachowanie kierunku jady, poprzez wybiórcze zmniejszenie mocy. Gdy tylko koła napędowe wykazują tendencję do poślizgu, układ silnika Motronic natychmiast maksymalnie zmniejsza moment obrotowy.

Jako nowość wprowadzono system ESP, który jest uzupełnieniem dla pozostałych systemów, czyli EBV, EDS i ABS. Ułatwia on prowadzenie w sytuacjach ekstremalnych. Samochody pozbawione systemu ESP, podczas manewru skręcania tracą przyczepność i wypadają z toru jazdy. Dzięki ESP, który wykorzystuje specjalne czujniki, kierowca może bez problemu pokonywać najtrudniejsze zakręty.

d95fecg

Nowy zestaw kół

Wszystkie obręcze kół wykonane są z aluminium. W ofercie znalazły się koła z obręczami o okrągłych otworach 7.5J x 16, trapezoidalne Aero 7.5 x 16, szprychowe 8J x 17 i 8J x 18 z drążonymi szprychami.

Dostępne są również koła 5-szprychowe 8J x 17 i nowe 10-otworowe 8J x 18 (wyposażenie dodatkowe). Na zimę najlepsze są superlekkie koła 7J x 16.

Silniki

Nowość stanowią silniki wykonane w technice pięciozaworowej. Dzięki nim uzyskano większą moc oraz wyraźnie zmniejszyła się emisja substancji szkodliwych. Silniki montowane w Audi A8 charakteryzują się wyjątkową trwałością, są zatem idealnym rozwiązaniem dla każdego, kto regularnie pokonuje duże dystanse.

d95fecg

Dzięki ultralekkiej konstrukcji oraz wykorzystaniu magnezu, aluminium i plastyku, masa silnika zmniejszona została do 200 kilogramów. Jest to rozwiązanie idealnie pasujące do koncepcji Audi A8. Silnik V8 o pojemności 3,7 l. ma zwiększoną moc do 260 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. Luksusowa limuzyna z takim silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 8,1 sekund.

Moc silnika V8 o pojemności 4,2 l. wzrosła o 10 KM (310 KM), lepszy jest także moment obrotowy - 410 Nm. Audi A8 z takim silnikiem potrzebuje zaledwie 6,9 sekundy by osiągnąć prędkość 100 km/h.

Niższe o siedem procent, w porównaniu z poprzednim modelem jest zużycie paliwa - 12,9 litrów na 100 km (według normy 93/116/EU).

d95fecg

Cechy charakterystyczne ww. silników to, oprócz zwiększonej mocy, lepsza dynamika, elastyczność i przyspieszenie. W codziennym użytkowaniu kierowca może przyspieszyć z wigorem przy niemal dowolnych obrotach.

Oprócz wspomnianych wersji silnikowych w ofercie jest także silnik 193-konny o pojemności 2,8 l., dostępny z napędem na cztery koła, mechaniczną, pięciobiegową skrzynią biegów lub ze skrzynią typu Tiptronic. Na uwagę zasługuje sześciocylindrowy TDI z czterema zaworami na cylinder, turbodoładowaniem i zmienną geometrią turbiny VTG.

Bezpieczeństwo

Aluminiowe nadwozie z ramą działającą jak konstrukcja ochronna powoduje, że przedział pasażera Audi A8 jest szczególnie wytrzymały i stabilny przestrzennie. Ta zaawansowana koncepcja potwierdziła swą niezawodność w wielu crash-testach. Audi A8 posiada osiem poduszek powietrznych w wyposażeniu standardowym, zmniejszających zagrożenie osób znajdujących się w pojeździe także już po wypadku.

d95fecg

Oprócz pełnych poduszek przednich i czterech bocznych, wbudowanych w tylne siedzenie, Audi A8 wyposażone jest w ramach systemu SIDEGUARD w dwie dodatkowe poduszki, chroniące głowę i barki.

Rozbudowany system bezpieczeństwa uzupełniają umieszczone w drzwiach elementy absorbujące energię oraz układy wykrywania zajętych miejsc i zapięcia pasów.

Wnętrze

Ergonomiczne wnętrze, z delikatnymi materiałami w odpowiednio dopasowanych odcieniach i z wieloma możliwościami wyboru, podkreśla estetykę i po dobraniu kilku detali daje wrażenie jeszcze większego luksusu.

Zmienił się wygląd wielu elementów konsoli głównej i tablicy rozdzielczej. Modyfikacje obejmują nowy styl i ustawienie przyrządów, nowe, bardziej dopasowane pokrętła do sterowania wylotami powietrza, oraz zmieniony przełącznik kierunkowskazów. Ponadto gamę kolorystyki wnętrza wzbogacono o nowe zestawienia.

d95fecg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d95fecg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj