Nowe Audi A6 Avant
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8199/a6avant2005-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Tegoroczny rok jest rekordowo dobry pod względem sprzedaży dla Audi, które już teraz zapowiada ostrą walkę o klientów w roku przyszłym. By sprostać rosnącej w zawrotnym tępie konkurencji, niemiecki koncern Volkswagen AG, do którego należy ta marka, stawia na rozwój całkiem nowych, a także, sprzedawanych już modeli. I tak, Audi zaprezentowało model A6 Avant, który do salonów sprzedaży trafi w marcu 2005 roku.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8199/a6avant2005-01.jpg',600,336) ) |
| --- | Nowe Audi A6 w wersji sedan, które na pierwszy rzut oka przypomina bardziej luksusowy model A8, zostało zaprezentowane w tym roku na targach w Genewie. Zaproponowane zmiany zostały przyjęte na tyle przychylnie, że nowy model kombi o nazwie Avant jak najwierniej upodabnia się do wersji czterodrzwiowej.. Swym przyszłym klientom Audi A6 Avant ma do zaoferowania przede wszystkim dobrze rozpoznawalny styl oraz wygląd nad którym pieczołowicie pracowały całe rzesze stylistów i konstruktorów. Zapewne dlatego samochód utożsamiany z rodzinnym, bardzo przypomina elegancką wersję sedan, która raczej pasuje do dobrze prosperującego menadżera, niż do rodziny z dwójka dzieci i psem. Model kombi jest tak samo szeroki (1,86 metra), wysoki (1,46 metra) i jedynie o centymetr dłuższy (4,93 m) od sedana, przy czym jego tył mieści duży bagażnik, którego przestrzeń bagażowa po rozłożeniu tylnych siedzeń, wynosi 565 litrów i jest o całe 110 litrów większa względem starszego modelu. Powierzchnia bagażowa rośnie niepomiernie,
gdy zostaną złożona także tylne oparcia, dzięki czemu do dyspozycji jest ogromna przestrzeń ładunkowa - 1660 litrów. Tak duży bagażnik został wyposażony w specjalne szyny, dzięki którym łatwiej ma się dokonywać załadunek większych przedmiotów. Tył nowego Audi upodobniono do innych modeli kombi niemieckiego producenta, czyli modelu A3 Sportback i A4 Avant.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8199/a6avant2005-04.jpg',600,401) ) |
| --- | Nowe A6 kombi, tak samo jak sedan, ma być dostępne w pięciu wersjach silnikowych, przy czym dwie z nich będą sześciocylindrowymi dieslami o pojemności 3,0 litrów (225 KM) i 2,7 litrów (180 KM). Najsilniejszą jednostką benzynową będzie 4,2 litrowy silnik V8 o mocy maksymalnej 335 KM i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm. Kolejne dwie wersje benzynowe, również proponowane przy wersji sedan, to silniki V6 o pojemności: 3,2 litra i mocy maksymalnej 255 KM oraz 2,4 litra o mocy maksymalnej 177 KM. Napęd na wszystkie koła lub przednią oś przenoszony będzie standardowo za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. W wersjach silniejszych będą opcjonalnie montowane 6-stopniowe automatyczne skrzynie biegów Tiptronic. Słabsze wersje wyposażone będą w przekładnię Multitronic. Jak zapewnia producent, średnie zużycie paliwa będzie wynosić dla wersji 2,7 TDI około 5,4 l na 100 km, a dla wersji 4,2 l niecałe 9 l na 100 km.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8199/a6avant2005-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Podobieństwa nowego Audi A6 Avant do modelu sedan nie kończą się jedynie na zbieżnych jednostkach napędowych, gabarytach i wyglądzie samochodu. Dotyczą one bowiem wyposażenia. Nowe kombi będzie zatem dysponować systemem kontroli odległości od jadącego z przodu pojazdu „adaptive cruise control”, Multi Media Interface, czyli monochromatycznym wyświetlaczem pokazującym wskazania komputera pokładowego zintegrowanego z odtwarzaczem CD i radiem. Kierowca dzierżyć będzie, lub raczej trzymac w kieszeni bezobsługowy klucz, który po rozpoznaniu (za pomocą fal radiowych) przez samochód nie musi być wyjmowany przy otwieraniu drzwi, bądź uruchamianiu silnika.
Na razie nie wiadomo ile przyjdzie zapłacić klientom chcącym kupić nowe Audi A6 Avant. Jeśli podobieństwa do wersji sedan są tak daleko idące, to przyjąć należy, że podstawowa wersja kombi będzie kosztowała około 33 tyś Euro.