Nowe Audi A6
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7602/audi-a6-2004-01.jpg',600,445) ) |
| --- | Audi zaprezentowało kolejną generację modelu A6, który już na pierwszy rzut oka zdradza podobieństwo do starszego i większego modelu A8. Czy to jedynie gra pozorów obliczona na skojarzenia z droższym i bardziej luksusowym autem, czy nowe Audi A6 będzie teraz rzeczywiście bliższe A8?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7602/audi-a6-2004-02.jpg',600,445) ) |
| --- | Stylistycznie A6-ka jest tak podobna do limuzyny A8, że nie wiedząc o nowej generacji A6, spontanicznie podejrzewać możemy, że mamy do czynienia z A8. Nic to nowego, bo zawsze modele A4, A6 i A8 były do siebie podobne, a teraz nowe generacje poszczególnych modeli zyskują nowy wspólny dla wszystkich rys, który najoględniej rzecz ujmując, odznacza się bardziej wyostrzonymi, niż dotychczas krawędziami. Uroda aut Audi może się oczywiście podobać lub nie, ale na uznanie zasługuje konsekwencja projektantów: modele A4, A6 i A8 mają nie tylko zbliżoną do siebie stylistykę, ale i ich wygląd wynika wprost z dotychczas wypracowanej powierzchowności limuzyn tej marki.
Tak jak z zewnątrz, tak i w środku A6 dostrzec można podobieństwo z A8. Największa zmiana w porównaniu z poprzednim modelem, to przeniesienie wyświetlacza komputera pokładowego z tablicy rozdzielczej na panel środkowy. Nowa jest też kierownica (cztero, lub trzyramienna) i brak dzwigni hamulca ręcznego, wobec seryjnego wprowadzenia hamulca elektromechanicznego.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7602/audi-a6-2004-03.jpg',600,445) ) |
| --- | Nowe Audi A6 ma długość 4,92 m (4,83), szerokość 1,86 m (1,85) i wysokość 1,46 m (1,45) – w nawiasach podano parametry ustępującej generacji Rozstaw osi zwiększono o 83 mm, i mierzy on teraz do 2 843 mm. Jak widać, auto rozrosło się we wszystkie strony, ale właśnie większy rozstaw osi przekonuje, że ten wzrost nie odbywa się poprzez wypchniecie zewnętrznych blach, ale stanowi realną wartość skutkującą większą ilością miejsca wewnątrz i podniesieniem komfortu podróżowania. Nie przesadzając więc, na ile nowe A6 zbliżyło się do A8 stwierdzić należy, że jest większe od dotychczas produkowanego modelu.
Komfort podróżowania ma niepomiernie wzrosnąć dzięki wprowadzeniu, instalowanego opcjonalnie od 2005 roku, adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu - adaptive air suspension - ze sprężynami powietrznymi. Podwozie A6 opiera się na czterowahaczowej osi przedniej oraz znanej z Audi A8 osi tylnej z wahaczami trapezowymi i drążkiem korygującym zbieżność. Napęd quattro jest montowany seryjnie w modelach 4.2 i 3.0 TDI, a opcjonalnie w 3.2 FSI.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7602/audi-a6-2004-04.jpg',600,445) ) |
| --- | W chwili debiutu rynkowego, model A6 będzie dysponował paletą pięciu niestosowanych dotychczas w A6 silników – trzech benzynowych i dwóch diesli.
2.4 V6 posiada 130 kW (177 KM) i 230 Nm
3.2 V6 FSI posiada 188 kW (255 KM) i 330 Nm
4.2 V8 posiada 246 kW (335 KM) i 420 Nm
2.0 TDI posiada 103 kW (140 KM) i 320 Nm.
3.0 TDI V6 posiada 165 kW (225 KM) i 450 Nm
Wszystkie wersje silnikowe będą standardowo wyposażone w sześciobiegową skrzynie manualną o rzędowym położeniu kolejnych przełożeń manetki biegów, a przez to skróceniem czasu ich przełączania. W trzech najsilniejszych wersjach 4.2 V8, 3.2 FSI i 3.0 TDI będą opcjonalnie montowane 6-stopniowe automatyczne skrzynie biegów tiptronic. Słabsze wersje wyposażone będą w przekładnię Multitronic.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7602/audi-a6-2004-05.jpg',600,445) ) |
| --- | Audi A6 wyposażone będzie seryjnie w ABS i ESP wraz z asystentem hamowania i elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania EBV. Nowością jest uzupełnienie tempomatu o system kontroli odległości od jadącego z przodu pojazdu „adaptive cruise control”. Działający na zasadzie radaru system utrzymuje stałą odległość od jadącego z przodu pojazdu, co jest niezwykle przydatne podczas długich podróży po autostradzie.
Seryjnie w A6 montowany będzie MMI basic (Multi Media Interface) – monochromatyczny wyświetlacz 6,5 cala wyświetlający wskazania komputera pokładowego oraz zintegrowany z odtwarzaczem CD i radiem. Opcjonalnie montowany będzie 7-calowy kolorowy ekran, sprzęt grający Bose, system nawigacji satelitarnej i DVD. Opcjonalnie, A6 będzie wyposażane w kontrolowany falami radiowymi, bezobsługowy klucz, który (po zidentyfikowaniu przez samochód) nie musi być wyjmowany z kieszeni podczas otwierania drzwi, czy uruchamiania silnika.