Trwa ładowanie...

Nowa Yamaha YZF-R6 – więcej agresji, więcej elektroniki

Nowa Yamaha YZF-R6 – więcej agresji, więcej elektronikiŹródło: mat. prasowy
dkhax0n
dkhax0n

Yamaha zaprezentowała zupełnie nową generację modelu R6. Motocykl z zewnątrz przypomina większe R1, z którego zaczerpnięto także wiele rozwiązań, takich jak np. elementy zawieszenia i systemy elektroniczne.

Nowa Yamaha YZF-R6 jest wystylizowana na prawdziwego agresora. Owiewki zostały zaprojektowane tak, aby składały się z jak najmniejszej liczby elementów. W porównaniu do poprzedniego modelu, nowy ma jeszcze ostrzejsze linie. Inżynierowie skupili się na względach aerodynamicznych i widać, że nie unikali inspiracji modelem R1.

Nowy jest także silnik. Czterocylindrowa jednostka ma pojemność 599 ccm. Maksymalna moc i moment obrotowy nie są jeszcze znane, ale wiadomo, że silnik jest wyposażony w tytanowe zawory i kute tłoki. Walka z obniżeniem masy motocykla zaowocowała koniecznością zastosowania magnezowych osłon silnika. Moc na koło trafia za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni, której rozmiary zostały zredukowane do niezbędnego minimum.

Zawieszenie przedniego koła również zapożyczono z większego R1, a z tyłu zastosowano amortyzator KYB z pełną regulacją. Za system hamulcowy odpowiadała firma Nissin. Przy okazji wprowadzania nowego modelu nie obeszło się też bez rozbudowania elektroniki. Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy m.in. elektronicznie sterowaną przepustnicę Yamaha Chip Controlled Throttle i kontrolę trakcji, która daje możliwość wyboru jednego z siedmiu trybów jazdy.

dkhax0n

Cena motocykla nie jest jeszcze znana.

Jakub Tujaka, Wirtualna Polska

dkhax0n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dkhax0n
Więcej tematów