Wskrzeszenie legendy
ZakoĆczyĆ siÄ etap projektowy Nowej Warszawy, ktĂłra ma byÄ poĆÄ czeniem nowoczesnej technologii i przypomnienia o polskiej motolegendzie. Obecnie trwajÄ prace nad powstaniem modelu 1:1 oraz podwoziem, zawieszeniem oraz silnikiem. PĆyta podĆogowa opiera siÄ na konstrukcji z BMW M5, jednak zostaĆa mocno przerobiona. 6-litrowy silnik V10 (607 KM) za pomocÄ 7-stopniowej, pĂłĆautomatycznej skrzyni biegĂłw bÄdzie przekazywaĆ napÄd na tylnÄ oĆ i pozwalaĆ na rozwiniÄcie prÄdkoĆci maksymalnej 330 km/h. Wymiary Nowej Warszawy to 4 880/ 1 980/ 1 420 mm, zaĆ rozstaw osi - 2 900 mm. Na pojeĆșdzie, ktĂłrego masa nie przekroczy 2 ton zamontowane zostanÄ 22-calowe koĆa 295/25.
Projektanci chcieli wyciÄ gnÄ Ä jak najwiÄcej z pierwotnej Warszawy. Najbardziej rzucajÄ cymi siÄ w oczy elementami sÄ z pewnoĆciÄ oryginalne przetĆoczenia, ksztaĆty retro, okrÄ gĆe lampy i zgarbiona maska. Smaczku dodaje fakt, ĆŒe przewidywana jest produkcja w iloĆci 4 sztuk rocznie. Pojazd ma zwrĂłciÄ uwagÄ Ćwiata na polskÄ myĆl motoryzacyjnÄ , poĆÄ czyÄ innowacyjnoĆÄ samochodu XXI wieku z retrodesignem oraz przewyĆŒszaÄ luksusowe marki poprzez wyglÄ d, wyposaĆŒenie i wykonanie (nadwozie i wnÄtrze bÄdÄ wytwarzane rÄcznie).
PomysĆodawcÄ projektu "New Warsaw Wratislava" jest MichaĆ KozioĆek, znany z utworzenia od podstaw sĆynnej "Syreny na Euro". Do KozioĆka doĆÄ czyli studenci architektury - MichaĆ Puchalski i Adam Mally, Ćukasz MyszyĆski z wrocĆawskiej ASP oraz Dawid Ozga, Jacek Ćniadecki, Jacek Bodziony i Zbigniew Ć»elazny. Planowana premiera Nowej Warszawy przewidziana jest na przeĆom maja i czerwca 2014 r. na Zamku w Kliczkowie. Koszt projektu oraz wykonanie wynosi ok. 500 000 zĆ.