Nowa Toyota Auris zadebiutowała w Genewie
W trakcie Salonu Samochodowego w Genewie Toyota zaprezentowała odświeżone oblicze modeli Auris oraz Auris Touring Sports. Zmiany dotknęły zarówno ofertę silnikową, jak i design.
Styliści zmodernizowali przednią i tylną część nadwozia by obniżyć środek ciężkości. Projekt dolnej części zderzaka optycznie poszerza całą sylwetkę pojazdu. Podobny zabieg zastosowano z tyłu, gdzie znalazły się nowe reflektory i bardziej muskularny zderzak. Światła mijania i do jazdy dziennej wykonano w technologii LED.
We wnętrzu znajdziemy mniej skomplikowany projekt konsoli centralnej, lepsze materiały wykończeniowe oraz pełną unifikację wszystkich elementów podświetlenia. Zegary umieszczono w podłużnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala.
Największe zmiany dotknęły jednak gamę silnikową. Do oferowanych dotychczas motorów benzynowych 1,33 Dual VVT-i (99 KM) i 1,6 Valvematic (132 KM) dołącza zupełnie nowa jednostka 1,2 Turbo (116 KM, 185 Nm), która w wariancie z automatyczną skrzynią Multidrive S spala 4,6 l/100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,1 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. W ofercie silników wysokoprężnych 2,0 D-4D został zastąpiony przez 1,6 D-4D (112 KM, 270 Nm, średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km), zaś 1,4 D-4D został zmodyfikowany i spełnia normę emisji spalin Euro 6.
Gamę zamyka wersja hybrydowa, składająca się z silnika elektrycznego i benzynowego (1,8 l). Od miesięcy jest to najczęściej wybierany napęd Aurisa w Europie Zachodniej, gdzie stanowi przeszło połowę całkowitej sprzedaży. Przy zużyciu paliwa 3,5 l/100 km hybryda rozwija moc 136 KM. Pozwala to na osiągnięcie „setki” w 10,9 s.
Nowego Aurisa zobaczymy w polskich salonach Toyoty w lipcu br.
ll/moto.wp.pl