Nowa Honda CR-V wreszcie w Europie. Czekaliśmy na nią dwa lata

Chociaż Honda zaprezentowała ten model już w 2016 roku, to dopiero teraz ma miejsce jego europejska premiera. Zupełnie nowy CR-V ma być dostępny również w wersji siedmioosobowej i z napędem hybrydowym.

Nowa Honda CR-V ma być przestronniejsza i siedmioosobowa. Po raz pierwszy z napędem hybrydowym.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Marcin Łobodziński

Trzeba przyznać, że obecnie sprzedawana generacja Hondy CR-V już się poważnie zestarzała. Przyszedł czas na nową, z jeszcze większą przestrzenią w kabinie i odmłodzoną stylistyką. Auto już widzieliśmy w 2016 roku, ale w specyfikacji amerykańskiej. Nowy CR-V ma szersze, bardzie muskularne nadkola oraz zadziorne światła przednie i tylne. Stylistycznie mocno odróżnia się od poprzednika.

Nowa Honda CR-V (2018)
© Materiały prasowe | Honda

Skupiono się w dużej mierze na aerodynamice, zadbano o odpowiednie osłony podwozia, a osłona chłodnicy jest aktywna. Powietrze będzie kierowane tylko wtedy, gdy rzeczywiście będzie to potrzebne.

Zupełnie nowe jest także wnętrze z deską rozdzielczą, na której miejsce znajdą dwa 7-calowe ekrany – jeden ze wskaźnikami, drugi dla multimediów. Uproszczono układ przycisków i pokręteł, na szczęście nie zrezygnowano z tradycyjnych rozwiązań i nie zastosowano np. sterowania klimatyzacją dotykowymi polami. Jest też charakterystyczna dla tego modelu konsola z drążkiem skrzyni biegów przy kokpicie oraz dużą przestrzenią pomiędzy fotelami, gdzie znalazło się miejsce na trzystopniowy schowek. Stylistyką deska rozdzielcza nawiązuje do Hondy Civic.

Nowa Honda CR-V (2018)
© Materiały prasowe | Honda

Nowy model ma większe rozmiary od poprzednika, co przekłada się na więcej przestrzeni w kabinie. Dzięki temu po raz pierwszy producent zaproponował wersję siedmioosobową. Będzie dostępna wyłącznie z silnikiem benzynowym. Pod względem przestrzeni i wygody w trzecim rzędzie, nowa Honda CR-V ma być najlepszym autem w segmencie.

Napęd hybrydowy i silnik 1,5 turbo

Również po raz pierwszy, ale tylko w Europie, Honda CR-V będzie dostępna z napędem hybrydowym Multi Mode Drive. W jego skład wchodzi 2-litrowy silnik i-VTEC, który znamy z obecnie sprzedawanej generacji, ale pracujący w cyklu Atkinsona oraz dwa silniki elektryczne. W systemie nie będzie skrzyni biegów, a wyłącznie jednostopniowa przekładnia, co od razu nasuwa skojarzenia z Mitsubishi Outlanderem PHEV.

Nowa Honda CR-V (2018)
© Materiały prasowe | Honda

Dla tradycjonalistów przygotowano benzynową jednostkę VTEC Turbo o pojemności 1,5 litra. Na rynku amerykańskim motor ten generuje moc 193 KM i 243 Nm momentu obrotowego, ale parametry mogą się nieznacznie różnić w Europie. Silnik ten będzie łączony z przekładnią manualną lub automatyczną CVT. Obie wersje silnikowe będą oferowane z napędem na cztery koła. Ciekawostką jest fakt zwiększenia prześwitu o 38 mm w aucie z silnikiem 1,5. Dzięki temu wynosi on aż 208 mm.

Honda sugeruje wejście na rynek modelu benzynowego jesienią 2018 roku, natomiast wersji hybrydowej dopiero na wiosnę 2019. Nowa generacja była już potrzebna. I tak jesteśmy zaskoczeni, że względem amerykanów musieliśmy na nią czekać aż dwa kolejne lata.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy