Volkswagen Passat
Na przestrzeni lat Passat urósł do rangi europejskiej legendy segmentu D. W ciągu roku znajduje milion nabywców i stał się modelem referencyjnym, do którego porównywane są propozycje konkurencji. Pod względem stylistycznym Niemcy zachowali konserwatywną zasadę małych kroczków. Nowy Passat niewiele różni się od poprzednika, ale nie oznacza to, że nie zaszły żadne zmiany. Najważniejsze z nich dotyczą jednak nowych technologii i jednostek napędowych. W zespole zegarów, tuż przed oczami kierowcy, zastosowano ekran o przekątnej 12,3 cala. Mogą być na nim wyświetlane informacje dotyczące parametrów jazdy czy pracy systemu audio, ale też wskazania nawigacji, i to oparte na zdjęciach satelitarnych map Google.
Passat najnowszej generacji otrzymał jeszcze dłuższą listę elektronicznych asystentów. W ofercie znalazły się rozwiązania, które pomagają podczas jazdy w korkach, przy parkowaniu przyczepy lub uratują nas przed kolizją. Volkswagen w swoim nowym modelu oferuje też kamerę 360 stopni, która pokazując widok z lotu ptaka, ułatwia manewrowanie na parkingu, a radar monitorujący ruch za samochodem chroni przed wycofaniem pod nadjeżdżające auto.
Ogłoszenie wyników konkursu Car of the Year 2015 nastąpi podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2015 roku.
tb/sj/tb, moto.wp.pl