Pełnoprawny kompakt
Wprowadzając na rynek model Pulsar, Nissan stara się nawiązać rywalizację w drugim co do wielkości segmencie samochodów w Europie. Ma jednak groźnych rywali, wśród których wymienić można VW Golfa, Opla Astrę, Toyotę Auris, Hyundaia i30 czy Kię cee?d.
Atutem, który ma przyciągnąć klientów, są zdaniem producenta nowinki technologiczne zastosowane w Pulsarze. Zastosowano tu szereg technologii zapewniających kierowcom większe poczucie pewności w czasie jazdy oraz wyższy komfort. Wśród systemów oferowanych w nowym modelu są między innymi: elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o poruszających się obiektach, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzeganie o pojazdach w martwym polu. Wśród rozwiązań stanowiących również element stylistyczny Pulsara są diodowe reflektory. Reflektory tego typu, po raz pierwszy zastosowane przez Nissana w modelach Qashqai i X-Trail, dają mocne, białe światło, a przy tym zużywają o 50 proc. mniej energii w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami.
Wydajny i mocny zespół napędowy
W modelu Pulsar będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem. Pod maską będą mogły pracować: jednostka benzynowa 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz a diesel 1.5 dCi generujący 110 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190-konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 l. Pulsar będzie oferowany z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz z przekładnią automatyczną Xtronic.
Nowe standardy przestronności w kabinie
Dzięki najdłuższemu rozstawowi osi w swojej klasie (2 700 mm) oraz przemyślanej konstrukcji, Pulsar oferuje sporo miejsca na nogi oraz na wysokości ramion z tyłu w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. 692 mm na poziomie kolan z tyłu to nawet więcej niż w przypadku wielu przedstawicieli segmentu D. Mimo to zewnętrzne wymiary pojazdu pozostały kompaktowe (4 385 mm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach.