Trwa ładowanie...
26-11-2013 16:47

Nissan GT-R Nismo: inspirowany wyścigami

Nissan GT-R Nismo: inspirowany wyścigamiŹródło: zdjęcie producenta
d1k3ejo
d1k3ejo

Do Nissana GT-R 2013 dołącza model GT-R Nismo. Auto poddano fabrycznemu tuningowi, który objął zarówno udoskonalenia mechaniczne, jak i stylistyczne.

Model wyróżnia się szeregiem udoskonaleń nadwozia z zakresu stylistyki oraz aerodynamiki. Inżynierowie opracowali pakiet, który poprawia trzymanie się drogi i ogranicza negatywny wpływ oporu powietrza, nadając jednocześnie pojazdowi muskularnego wyglądu. Składają się na niego przedni zderzak, dolna osłona komory silnika oraz tylny spojler z włókna węglowego. Aerodynamikę dopracowano również pod kątem równomiernego rozłożenia siły dociskającej między przodem a tyłem. GT-R Nismo będzie dostępny w pięciu kolorach nadwozia, w tym unikatowym, ciemnoszarym lakierem matowym. Wzór czarnych, 6-ramiennych obręczy kół stanowi nawiązania do legendarnego wyścigowego Nissana GT500.

We wnętrzu znalazły się wyprofilowane fotele RECARO z regulowanym oparciem z włókna węglowego. Trójramienna kierownica została zaprojektowana z uwzględnieniem sugestii zawodników zespołu Nismo i pokryto ją alcantarą z czerwonymi szwami. Znajduje się też na niej czerwony pasek wskazujący ustawienie kół na wprost. Tarczę prędkościomierza wykonano z tworzywa imitującego włókno węglowe zaś prędkościomierz przyciąga uwagę intensywnym, czerwonym kolorem. Daszek nad zestawem wskaźników obito alcantarą a na fotelach, konsoli centralnej, kierownicy i panelach drzwi znalazły się dyskretne czerwone przeszycia.

Za napęd odpowiada silnik 3,8 V6 VR38DETT, którego moc zwiększono do 600 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 652 Nm. W motorze zastosowano nowe turbosprężarki o dużej przepustowości i średnicy, takie same jak autach klasy GT3. Doprowadzają one większą ilość powietrza do układu dolotowego, zaś zoptymalizowane indywidualne sterowanie fazami zapłonu w poszczególnych cylindrach i zmodernizowana pompa paliwa zapewniają lepsze spalanie.

d1k3ejo

Charakterystykę zawieszenia ustawiono pod kątem zwrotności, trzymania się drogi i właściwości jezdnych. Sprężyny oraz skonstruowane specjalnie dla tego modelu amortyzatory Bilstein DampTronic w przednim i tylnym zawieszeniu dostrojono tak, by zapewnić dobrą przyczepność oraz progresywne reakcje w ekstremalnie dynamicznych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia - Comfort, Normal i R (do jazdy torowej). Specjalnie skonstruowane drążki przymocowane do dwuwahaczowego zawieszenia przedniego zwiększają kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w celu optymalizacji pozycji koła przy dużych przeciążeniach bocznych oraz poprawy stabilności. Aby ograniczyć przechyły w zakrętach, w tylnym zawieszeniu zastosowano sztywny i lekki stabilizator poprzeczny o średnicy 17,3 mm.

Nissan GT-R Nismo będzie dostępny w Japonii pod koniec lutego 2014 roku. Wejście na rynek europejski i amerykański zaplanowano na późniejsze miesiące przyszłego roku.

Źródło: Nissan

ll/moto.wp.pl

Sprawdź ceny akumulatorów na Allegro i wybierz najkorzystniejszą ofertę!Sprawdź ceny akumulatorów na Allegro i wybierz najkorzystniejszą ofertę!

d1k3ejo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1k3ejo
Więcej tematów