Elektryczny hamulec postojowy
Po latach sporym utrudnieniem w wielu samochodach okazuje się elektryczny hamulec postojowy. Zamiast tradycyjnej dźwigni ręcznego, mamy do dyspozycji jedynie przycisk - za naciąganie linek hamulca postojowego w tym przypadku odpowiada silnik elektryczny. Niestety, z wiekiem pojawiają się problemy - blokada nie chce odpuścić, skutecznie uniemożliwiając jazdę. Próba dotarcia do serwisu zakończy się przegrzaniem zarówno hamulców, jak i piasty. Elektryczny ręczny możemy próbować zwolnić za pomocą małego oszustwa - w niektórych modelach wystarczy odłączyć odpowiedni bezpiecznik, wówczas hamulec postojowy całkowicie przestaje działać. Znajdziemy go dzięki schematowi dostępnemu w samochodzie lub instrukcji obsługi pojazdu. Pamiętajmy jednak, że to doraźny sposób, pozwalający jedynie dojechać do warsztatu, tam naprawa pochłonie nawet 1000 złotych.
Każdego z nas, kierowców, może spotkać na drodze niespodziewana awaria samochodu lub jakikolwiek inny problem utrudniający dalszą jazdę. W zależności od zaawansowania konstrukcyjnego naszego auta, z wieloma usterkami poradzimy sobie w doraźny sposób - wystarczy na dojazd do warsztatu. Niestety, coraz częściej nie obędziemy się bez fachowej pomocy już od samego początku zmagań z usterką.
Piotr Mokwiński, WP Moto