Niemcy nie chcą konkurować ze Škodą i przytną jej skrzydła? Przeniosą produkcję do Niemiec

Škoda jest marką należącą do Volkswagena od 1991 roku i do dziś osiągnęła niesamowity poziom głównie dzięki technologiom niemieckiego koncernu. Rosnąca popularność czeskich samochodów spowodowała, że to marka konkurencyjna już dla samego Volkswagena. Niemczy mają z tym coraz większy problem i chcą mieć Škodę u siebie.

Skoda Superb
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Skoda
Marcin Łobodziński

Jak informuje Reuters, to właśnie w tej sprawie z przedstawicielami koncernu i związków zawodowych spotka się premier Czech Bogusław Sobotka. Chce on upewnić się, że produkcja samochodów tej marki pozostanie w Czechach i wszystkie umowy z Volkswagenem pozostaną niezmienne. Nie jest to przypadek, ponieważ nieoficjalnie Volkswagen chce przeniesienia produkcji aut do Niemiec.

Chodzi głównie o model Superb, który powstaje obecnie w czeskich Kvasinach, a korzysta z technologii Passata i mógłby być montowany w tej samej fabryce – w niemieckim Emden – co Volkswagen. Serwis intellinews.com jest tego ruchu ze strony Niemców pewien.

Inną rozważaną opcją jest rzekomo podniesienie opłat dla Škody za korzystanie z podzespołów Volkswagena. Tak czy inaczej, czeska marka miałaby delikatnie podcięte skrzydła w momencie, gdy do swojej gamy wprowadza SUV-y, mające jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność oferty i z pewnością poszerzyć grono klientów.

Obecnie hitem czeskiej marki jest model Octavia, najpopularniejsze auto na rynku polskim, czeskim, fińskim i szwajcarskim, a także w czołowej piątce w takich krajach jak Litwa, Rumunia, Łotwa, Słowenia, Austria oraz Irlandia. Przedstawiciele producenta cieszą się też z dużego wzrostu popularności wspomnianego Superba.

Co oznaczałoby przeniesienie produkcji choćby tego jednego modelu do Niemiec? Przede wszystkim utratę miejsc pracy w Czechach, jak zaznaczają związki zawodowe. Prawdopodobnie zostałoby zwolnionych ok. 2 tys. pracowników. Możliwe, że ze względu na produkcję w Niemczech ceny Superba znacznie by wzrosły i nie wyglądałby on już tak atrakcyjnie na tle konkurentów.

Źródło artykułu: Reuters
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy