Trwa ładowanie...
d4chpks
wiadomości
07-03-2008 08:53

Nasz region centrum europejskiej motoryzacji

d4chpks
d4chpks

Silny złoty nie jest zagrożeniem dla producentów aut. Wyniki fabryk zagranicznych koncernów ulokowanych w naszym kraju są coraz lepsze - pisze "Rzeczpospolita".

"To właśnie dlatego musiałem zmienić prezesa GM Poland i wysłać Romualda Rytwińskiego do Hiszpanii - powiedział Carl Peter Forster, prezes GM Europe. „Nasz zakład w Saragossie ma potężne problemy i nie widzę nikogo, kto nadawałby się lepiej do naprawy tej fabryki niż Rytwiński. On jak nikt potrafi pilnować jakości - tłumaczył Forster podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie swoje niedawne decyzje kadrowe.

Fabryka w Hiszpanii produkuje dzisiaj pół miliona aut rocznie, o 300 tys. więcej niż zakład w Gliwicach, wyjeżdżają stamtąd modele Corsa (dziś najlepiej sprzedające się auto koncernu) oraz Meriva.

O ściągnięcie produkcji Merivy do Polski dwa lata temu zaciekle walczył właśnie Rytwiński. Przegrał, bo hiszpańska fabryka potrzebowała wówczas znacznie mniejszych inwestycji.

d4chpks

Zapytany, czy nie obawia się, że następca Rytwińskiego nie będzie miał tyle zacięcia i ambicji i Gliwice stracą na ważności, Forster nie miał wątpliwości. „Takich fabryk nie zostawia się bezczynnie, to byłaby z naszej strony głupota. Zresztą Rytwiński jest człowiekiem, który potrafi zorganizować zespół, mamy tam świetnych ludzi”.

Nie chciał jednak zdradzić, kto zastąpi Rytwińskiego, chociaż nazwisko przyszłego szefa GM Poland jest już znane w koncernie. Carl Peter Forster nie ma wątpliwości, że właśnie takie fabryki jak gliwicka będą produkowały coraz więcej. „To w Europie Środkowej jest teraz centrum europejskiej motoryzacji - stwierdził. Jego zdaniem tylko ktoś szalony mógłby podjąć decyzję o budowie nowej fabryki w Niemczech czy Francji. A mocną polską walutę w pełni równoważy wydajność. Forster nie ma wątpliwości, że podobnie będzie w warszawskiej FSO. „Koszty produkcji w Korei są tak niskie, że moglibyśmy z powodzeniem sprowadzać stamtąd chevrolety do Europy. 10-procentowe cło nie stanowi problemu. Ale produkując w Polsce, będziemy mieli jeszcze korzystniejszą sytuację”.

Z tą opinią zgadza się wiceprezes Toyota Motor Europe Andrea Formica. Ujawnił, że koncern planuje dodatkowe inwestycje w swoich fabrykach w Polsce, gdzie powstają silniki i skrzynie biegów. Mają być tam produkowane różnej wielkości silniki benzynowe, bardzo oszczędne i wyjątkowo wydajne.

d4chpks
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4chpks
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj