3. Ford Focus
W Polsce to przede wszystkim ulubieniec flot, ale w całej Europie, Focus stara się dogonić Golfa w walce o tytuł najpopularniejszego kompaktu. Trzecie generacja nie jest już tak ekstrawagancka stylistycznie jak pierwszy Focus, ale nadal cieszy się sporą popularnością. Podobnie jak w przypadku wielu konkurentów, jest to zasługa przyzwyczajenia klientów. Ford ma jednak w rękawie kilka asów, a wśród nich najlepsze w klasie prowadzenie będące wzorem dla konkurencji. Dzięki temu po awansie o 3 pozycje i osiągnięciu poziomu 4140 rejestracji, Focus znalazł się na podium.
W ofercie Forda znalazła się bogata gama silników Jednostki benzynowe o mocy od 85 do 182 KM dostępne są w wersjach wolnossących i turbodoładowanych. Wśród tych drugich klienci mogą wybrać silnik roku 2012 i 2013, czyli 1-litrowego EcoBoosta o mocy 100 lub 125 KM, który dostępny jest promocji (aż 14 050 zł taniej). Również zwolennicy diesli będą mieli w czym wybierać. Ford oferuje 5 jednostek wysokoprężnych o mocy od 95 do 163 KM. Na wielbicieli sportowej jazdy czeka natomiast odmiana ST, czyli 250 KM i wyjątkowe właściwości jedne. Niestety Focus nie jest już tak atrakcyjny cenowo jak w przypadku drugiej generacji. Choć podstawowy kosztuje tylko 58 000 zł, to studiując cennik szybko przekonamy się, że Focus kosztuje tyle samo co Golf.